دستگیری ۳۳ مظنون مرتبط با داعش در ترکیه

پلیس ترکیه از دستگیری دست کم ۳۳ تبعه خارجی که مظنون به همکاری با داعش هستند، خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، منابع امنیتی ترکیه امروز (پنجشنبه) اعلام کردند که نیرو‌های امنیتی این کشور ۳۳ شهروند خارجی را به اتهام ارتباط با گروه تروریستی داعش دستگیر کردند.

منابعی که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند که تیم‌های پلیس ضد ترور در استانبول عملیاتی را برای دستگیری ۱۱ مظنون که گمان می‌رود اعضای گروه‌های منتسب به داعش باشند، آغاز کردند.

به گفته یک منبع امنیتی، پلیس ضد ترور در آنکارا، عملیاتی را برای دستگیری ۳۰ شهروند خارجی دیگر با اتهام ارتباط با داعش آغاز کرد. این منبع که نخواست نامش فاش شود گفت که در مجموع ۲۲ مظنون در چارچوب عملیات همزمان بازداشت شدند و تلاش برای دستگیری بقیه مظنونان ادامه دارد. در این عملیات تعداد زیادی مواد دیجیتال و اسناد سازمانی نیز کشف و ضبط شد.

ترکیه تاکنون چندین بار مورد حمله تروریست‌های داعش قرار گرفته است. این گروه تروریستی حداقل ۱۰ حمله انتحاری، ۷ حمله بمب‌گذاری و ۴ حمله مسلحانه در این کشور انجام داده است که منجر به کشته شدن ۳۱۵ نفر و زخمی شدن صد‌ها نفر دیگر شده است.

چندی پیش نیز وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد ۱۰ عنصر داعش در حمله‌ای هوایی و در پی عملیات تفتیش در صحرای استان الانبار در غرب این کشور کشته شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار