رئیس پلیس راه استان ایلام خبر داد؛

ممنوعیت تردد خودرو‌های دود زا و دارای نقص فنی در ایلام

سرهنگ کهزادی گفت:به منظور کاهش آلایندگی هوا طرح برخورد با وسایل دارای نقص فنی و ممنوعیت تردد خودرو‌های دود زا در ایلام اجرا می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،سرهنگ ابوالفضل کهزادی، رئیس پلیس راه استان ایلام اظهار داشت: به منظور کاهش آلایندگی هوا و ایجاد آرامش و انضباط ترافیکی طرح برخورد با وسایل دارای نقص فنی و ممنوعیت تردد خودرو‌های دود زا اجرا می‌شود.

او افزود: برابر بند ۹۴ ماده یک آیین نامه راهنمایی و رانندگی هر نوع نقصان یا تغییر در وضعیت ظاهری و فنی وسیله نقلیه که موجب کاهش ضریب ایمنی در رانندگی و یا افزایش بیش از حد مجاز گاز‌های آلاینده هوا و یا آلودگی بیش از مجاز صداگردد نقص فنی محسوب می‌شود.

پلیس راه استان ایلام در طول سال به صورت مستمر با اعمال قانون، تلاش بر پیشگیری از تردد خودرو‌های معیوب و دودزاو به تبع آن پیشگیری از تصادفات در اثر نقص در لاستیک‌ها، سیستم روشنایی، ترمز، برف پاکن و. را دارد لیکن در حال حاضر با افزایش آلودگی هوا طرح تشدید برخورد با خودرو‌های دودزا و ممنوعیت تردد این خودرو‌ها در دستور کار پلیس راه قرار گرفته است.

او ادامه داد : در صورت روئیت خودروی دودزا، با تشخیص افسر کارشناس پلیس راه، پس از اعمال قانون، پلاک وسیله نقلیه را فک و پلاک تعمیرگاه بروی آن نصب می‌شود و پس رفع نقص در تعمیرگاه و سیر مراحل قانونی پلاک به راننده تحویل می‌گردد.

سرهنگ کهزادی در پایان بیان داشت: تقاضای ما از شهروندان این هست که داشتن شهری بدون آلودگی صوتی و شنیداری و هوای پاک نیازمند مشارکت جمعی بوده و شایسته است نسبت به رفع نقص فنی وسیله نقلیه خود اقدام و همچنین از سفر‌های غیر ضرور و تردد با وسیله نقلیه شخصی اجتناب شود وتوصیه می‌شود تا امکان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نمایند.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.