مدیریت تنش آبی با تغییر الگوی کشت

استاندار خوزستان گفت: با تغییر الگوی کشت موفق شدیم بخش زیادی از این تنش آبی را تحت کنترل قرار دهیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، صادق خلیلیان استاندار خوزستان گفت: در تابستان امسال تنش آبی را تجربه کردیم، اما در پاییز براساس هماهنگی‌هایی که میان دستگاه‌ها و شهرستان‌های مختلف انجام دادیم و با تغییر الگوی کشت موفق شدیم بخش زیادی از این تنش آبی را تحت کنترل قرار دهیم.

او با بیان اینکه کشت کلزا و چغندر قند را کاهش دادیم، در مقابل در آذر ماه توسعه کشت گندم را دنبال کردیم که امیدواریم در زمستان بارندگی خوبی برای این کشت‌ها داشته باشیم، افزود: این هماهنگی‌ها به منظور نوبت بندی آب میان کشاورزان است تا آب به پایین‌ترین نقطه‌ای که در پایین دست واقع شد نیز برسد و کشاورزان از آن بهره‌مند شوند.

خلیلیان تصریح کرد: در هویزه تا حدودی مشکل حل شده و آب به کشاورزان خواهد رسید، در باوی نیز با هماهنگی با سازمان آب و برق استان بنا شد آب شبکه مورد نظر تامین شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: مقرر شد آب را به منطقه شادگان برسانیم، هماهنگی‌های لازم صورت گرفته تا تداوم کشت در شادگان بر اساس سهمیه تعیین شده انجام شود و با توجه به تامین آب شرب و کشاورزی هندیجان از رودخانه زهره، هماهنگ شد نوبت سوم آب برای هندیجان از سد کوثر آزاد سازی شود.

این مقام مسئول اظهار داشت: کشاورزان استان به خوبی مشکلات یکدیگر را درک می‌کنند لذا کشاوران بالادست لازم است همکاری خود را بیشتر کنند تا کشاورزان پایین دست از آب بهره‌مند شوند و کشت‌های خود را داشته باشند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار