کاهش محبوبیت بوریس جانسون در پی ادامه رسوایی‌های مالی و اخلاقی

در هفته‌های اخیر انتشار برخی اخبار در مورد رسوایی مالی و اخلاقی نخست وزیر انگلیس موجب کاهش محبوبیت وی در این کشور شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بوریس جانسون در هفته‌های اخیر مورد انتقاد‌های شدید در داخل انگلیس قرار گرفته است. ماجرای هزینه هنگفت برای بازسازی آپارتمان شخصی وی در داونینگ استریت و نیز ادعای وی برای تخلیه حیوانات خانگی از کابل در جریان عقب نشینی پرحاشیه نیرو‌های خارجی از افغانستان به شدت این روز‌ها خبرساز شده اند.

یکی از پرحاشیه‌ترین این اخبار مربوط به انتشار ویدئویی می‌شود که نشان می دهد بوریس جانسون در سال ۲۰۲۰ زمانی که قرنطینه سراسری در انگلیس اعلام شده بود در آپارتمان شخصی خود مهمانی کریسمس برگزار کرده است.

حال پایگاه داده‌های اوپینیوم در نظرسنجی که در توسط  آبزرور منتشر شد می‌گوید حمایت از حزب بوریس جانسون (حزب محافظه کار) از زمان پیروزی قاطع در انتخابات ۲۰۱۹ تا به امروز ۴ درصد کاهش داشته و به ۳۲ درصد رسیده است. این در حالیست که حمایت از حزب رقیب نخست وزیر انگلیس یعنی حزب کارگر به ۴۱ درصد یعنی بیشترین میزان از سال ۲۰۱۴ رسیده است.

رتبه بندی شخص بوریس جانسون نیز در پایین‌ترین سطح خود از زمان انتخابات قرار دارد. محبوبیت او که به میزان ۳۵ درصد بود در دو هفته اخیر ۱۴ درصد افت داشته است. همچنین این نطرسنجی نشان می‌دهد که ۵۷ درصد از شرکت کنندگان معتقدند او باید هر چه سریعتر استعفا دهد. این میزان در دو هفته گذشته ۴۸ درصد بود.

این روز‌ها انتقاد‌های زیادی در مورد نحوه تصمیمات سیاسی و اجتماعی بوریس جانسون در اداره انگلیس مطرح می‌شود و بسیاری معتقدند در هفته‌های آینده ممکن است قانونگذاران علیه طرح وی برای اقدامات جدید در مقابل سویه امیکرون رای دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار