ضرورت توجه به صنایع تبدیلی و فرآوری گل نرگس در شهرستان خفر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: توجه به صنایع تبدیلی و تکمیلی برای استفاده از فرآورده‌های گل نرگس با جذب سرمایه گذار در شهرستان خفر ضرورتی انکار ناپذیر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مجتبی دهقان پور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در آئین اختتامیه جشنواره گل نرگس شهرستان خفر گفت: ارتباط با مردم می‌تواند بسیاری از مشکلات را رفع کند.

او افزود: ادعای حل تمام مشکلات نداریم، اما قطعاً در بین مردم بودن و آشنایی با مشکلات آنان بسیار مفید خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه فارس رتبه دوم سطح کشت گل نرگس و در سطح تولید رتبه اول دارد، متذکر شد: توجه به صنایع تبدیلی و تکمیلی برای استفاده از فرآورده‌های گل نرگس با جذب سرمایه گذار در این شهرستان ضرورتی انکار ناپذیر است.

دهقان پور یادآور شد: در هر هکتار، دو تا سه کیلو اسانس گل نرگس تولید می‌شود که ارزش ریالی آن حدود ۷۰۰ میلیون تومان بر آورد می‌شود.

شهرستان خفر با بیش از ۲۵۰ هکتار سطح زیر کشت گل نرگس، گل‌های تولیدی خود را به بازار‌های داخل کشور از جمله شیراز، مشهد، اصفهان و تهران و کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر می‌کند.

گل نرگس شهرستان خفر با ۱۱ رقم از جمله مسکین، شهلا و پرپر تولید می‌شود و در این حوزه بیش از ۴۰۰ نفر به کشت و صادرات این نوع گل اشتغال دارند.

برداشت گل نرگس در خفر همه ساله از اول آبان ماه شروع و تا اواخر بهمن ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۵۸ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
سپاس
آخرین اخبار