استفاده سالانه ۳۰ هزار تن کود شیمیایی در چهارمحال و بختیاری

سالانه ۳۰ هزار تن کود شیمیایی در بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری مورد مصرف قرار می‌گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عطاءالله ابراهیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در همایش روز جهانی خاک در شهرکرد با اشاره به اینکه کشاورزی با روش کشت بی‌خاک‌ورزی از روش‌های کشاورزی حفاظتی است و موجب پایداری منابع آب و خاک می‌شود، گفت: هم‌اکنون کشاورزی حفاظتی در ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اجرا شده است.

او با اشاره به اینکه برای تشکیل یک سانتیمتر خاک با توجه به شرایط آب و هوایی کشور بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ سال زمان نیاز است، افزود: خاک منبع تغذیه و امنیت غذایی را تامین می‌کند که باید در حوزه کشاورزی به حفاظت از این موهبت توجه بیشتر انجام شود و اجرای کشاورزی حفاظتی شامل کم خاک‌ورزی و بی‌خاک‌ورزی، از سه سال گذشته به عنوان یکی از اولویت‌های جهادکشاورزی در دستور قرار گرفت.


بیشتر بخوانید


ابراهیمی بر اجرای طرح حفاظت شیمیایی خاک و استفاده از کود‌های شیمیایی تاکید کرد و گفت: در این حوزه باید سنجش و اندازه‌گیری دقیق در زمینه استفاده از کود‌های شیمیایی و نیاز خاک به این کود‌ها انجام شود.

او اظهار داشت: سالانه ۳۰ هزار تن کود شیمیایی در بخش کشاورزی استان مورد مصرف قرار می‌گیرد که باید مصرف این میزان کود شیمیایی، با سنجش و ارزیابی دقیق و براساس میزان نیاز خاک انجام گردد.

ابراهیمی ادامه داد: حفاظت شیمیایی و جلوگیری از شور شدن خاک که شعار امسال روز جهانی خاک است، یکی از برنامه‌های جهادکشاورزی و مرکز تحقیقات کشاورزی است که کار‌های خوبی در این زمینه انجام شده است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار