فرماندار ویژه آبادان:

شهرداری آبادان به تکالیف ذاتی خود عمل نمی کند

موسوی گفت: شهرداری به تکالیف ذاتی خود عمل نمی کند و فرمانداری شاکی مسئولان این اداره است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، سید زین العابدین موسوی، فرماندار ویژه آبادان گفت: شهرداری به تکالیف ذاتی خود عمل نمی کند وشورای شهر مکلف است تذکرات لازم را طبق قوانین و مقررات به شهرداری بدهد اما فرمانداری نیز به صورت جدی شاکی مسئولان این اداره و در حال تنظیم شکوائیه بر علیه آن ها است.

او ساختن خیابانها،آسفالت معابر،کوچه ها ، خیابانهای عمومی ، انهار و جداول شهری را از مهمترین مطالبات مردمی خواند که شهرداری به عنوان متولی تاکنون اقدامی نکرده است.

موسوی افزود: با وجود تذکر های پی در پی به شهرداری آبادان درخصوص جمع آوری زباله از سطح شهر، اقدام اساسی برای آن صورت نگرفته است.

او تصریح کرد :ایجاد معابر آبهای سطحی مطابق بند ۱ و ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداریها تکلیف شهرداری و حق عموم مردم است که شهرداری برای رفع آن اقدامی نکرده است.

فرماندار ویژه آبادان جلوگیری تکدی گری، حفظ اموال منقول و غیر منقول شهری را از دیگر وظایف شهرداری عنوان کرد و افزود: علاوه بر ترویج تکدی گری اموال عمومی شهر نظیر درب منهولهای فاضلاب، کیت های مخابراتی،آهن آلات و گارد ریلهای شهری و حتی پلها بدون حفاظت و توجه شهرداری به سرقت می‌رود.

او گفت: افزایش مساحت دکه های شهری منظر شهر را نازیبا کرده است که مطابق تبصره ۱ بند ۲ ماده ۵۵ شهرداری مکلف است دکه هایی که بعد از این قانون  که مصوب سال ۱۳۴۵ تصویب شد، توسط هر کسی در معابر عمومی ایجاد شده است را جمع آوری کند.

موسوی با اشاره به اینکه املاک عمومی در حال تصرف است گفت:بستر بهمنشیر مورد تجاوز افراد سودجو قرار گرفته و لازم است شهرداری به این مسئله رسیدگی کند.

انتهای پیام / ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.