عادت مطالعه در بین دانش‌آموزان باید تقویت شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بر ضرورت تقویت فرهنگ مطالعه و ارتقای این شاخصه در بین دانش‌آموزان تاکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در کارگاه آموزشی کارشناسان قرآن، عترت و نماز نواحی و مناطق استان اردبیل اظهارکرد: مطالعه یک مهارت است و باید فضایی ایجاد کنیم که دانش‌آموزان از مطالعه کردن لذت ببرند و این امر به یک عادت روزانه تبدیل شود.

او به راه‌اندازی و فعالیت ۱۳ پایگاه مجازی دانش‌آموزی اشاره کرد و افزود: حوزه پرورشی باید همسو با تحولات فضای مجازی حرکت کند تا بتواند قدم به قدم با دانش‌آموزان به پیش حرکت کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید بر اینکه فعالیت‌ها و برنامه‌های حوزه پرورشی باید بر اساس سند تحول بنیادین تدوین شود، گفت: ساحت عبادی، اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی و سیاسی از سند تحول بنیادین، مسئولیت سنگینی است که جزو فعالیت‌های این حوزه می‌باشد.

ناصری با اشاره به اینکه تربیت دینی مبتنی بر ارزش‌های مورد قبول جامعه اسلامی از اولویت‌های حوزه پرورشی و فرهنگی می‌باشد، اظهارکرد: مقام معظم رهبری همیشه نسبت به تهاجم فرهنگی هشدار داده‌اند و آموزش و پرورش باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود در حوزه پرورشی آمادگی لازم را داشته باشد تا نسل جدید از هرگونه گزندی مصون بماند.

او همچنین به فعالیت‌های گروهی و تشکیلاتی تاکید کرد و گفت: اگر می‌خواهیم به نتایج بهتری در حوزه دانش‌آموزی نایل شویم باید از فعالیت‌های مشارکتی غفلت نکنیم.

ناصری نقش مربیان پرورشی در آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان را مهم دانست و افزود: دانش‌آموزان باید به ویژگی‌های لازم از جمله اعتماد به نفس و دوست‌یابی قبل از ورود به اجتماع، مجهز باشند.

او آسیب‌های اجتماعی را از دیگر تهدیدات جامعه دانش‌آموزی دانست و افزود: با توجه به گزارش‌های ارگان‌های ذیربط آموزش و پرورش در مقابله با این آسیب‌ها خوب عمل کرده، ولی بحث پیشگیری و آموزش برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید جدی گرفته شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.