در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

برنامه‌ریزی برای لایروبی بندر آستارا و افزایش آبخور کشتی به ۶ متر

دبیر انجمن کشتیرانی گفت: سازمان بنادر قول داده است تا دِرَفت( آبخور کشتی) اسکله بندر آستارا را از طریق لایروبی منطقه، به ۶ متر برساند.

مسعود پل مه دبیر انجمن کشتیرانی در گفت وگو با   باشگاه خبرنگاران جوان، از بهره برداری بندر آستارا به عنوان نزدیک‌ترین بندر به بنادر آستاراخان و ماخاچ قلعه در روسیه، خبر داد و گفت: مجموعه بندر آستارا توانسته سرویس‌های منظمی از این بندر با بنادر روسیه برقرار کند؛ اما این بندر محدودیت‌هایی هم دارد؛ یکی از آن‌ها این است که کانال ورودی به حوضچه بندر آستارا و همچنین پای اسکله بندر آستارا از دِرَفت (آبخور کشتی) کمی برخوردار است که کمتر از ۴ متر می شود.

او ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی قول داده بود تا دِرَفت اسکله بندر آستارا را با استفاده از لایروبی منطقه، به ۶ متر برساند که امیدوار هستیم در آینده نزدیک به مرحله اجرایی برسد.

دبیر انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته بیان کرد: هم اکنون این آبخور پایین پای اسکله سبب شده تا هم تعداد کشتی‌هایی که می‌توانند وارد بندر آستارا شوند کاهش یابد و هم اینکه کشتی‌هایی هم که این امکان را دارند، مجبورند با ظرفیتی کمتر از ظرفیت واقعی خود بارگیری کنند که در نتیجه صرفه اقتصادی حمل و نقل دریایی را کاهش می‌دهد.

پل مه درباره حمل و نقل دریایی رو-رو (کامیون بَر) در دریای خزر و بنادر شمالی ایران گفت: از بندر آستارا در غرب خزر تا امیرآباد در شرق خزر، همه توانایی‌ها و ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های لازم برای پهلوگیری کشتی‌های رو-روی کامیون بر را در اختیار داریم و می‌توانیم از تجاربی که در حمل و نقل رو-روی ریلی میان آذربایجان و ترکمنستان برای دور زدن مسیر‌های جاده‌ای ترانزیتی ایران، استفاده کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
کشور ما خود کشتی رو رو را ندارد !!! دیگر کشورهای حاشیه دریای خزر چند ده فروند کشتی رو رو دارند !!!! ولی ایران هنوز این نوع کشتی را نخریده است !!! بعد مدام اسکله مناسب رو رو می سازد !!! خب اول کشتی ها را بخرید !!!!!
آخرین اخبار