معاون استاندار اصفهان:

ظرفیت نمایشگاه‌های مجازی در اصفهان مورد غفلت قرار گرفته است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: نمایشگاه‌های مجازی ظرفیت بزرگ و ارزشمندی هستند که مورد غفلت قرار گرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، امیررضا نقش معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان امروز در کارگروه توسعه صادرات استان گفت: استفاده از ظرفیت نمایشگاه‌های مجازی به معنی حذف نمایشگاه‌های فیزیکی نیست و می‌توان حدود ۱۰ درصد نمایشگاه‌ها را بصورت مجازی برگزار کرد.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های لازم برای برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها در استان وجود دارد، گفت: برگزاری نمایشگاه در فضای مجازی تاثیر زیادی بر روی صادرات دارد.

وی گفت: کسب و کار‌های الکترونیکی بویژه در مبحث اقتصاد دیجیتال در دوران شیوع کرونا توسعه یافت و پیشرفت خیلی خوبی کرد.

نقش با اشاره به اهمیت نگاه تخصصی و ویژه به کسب و کار‌های الکترونیکی گفت: اینگونه کسب و کار‌ها نیازمند نگاه ویژه مسئولان است و باید بیش از پیش به مردم معرفی شود.

وی گفت: در حال حاضر ۷۴۰ واحد دانش بنیان در اصفهان فعال هستند که به حمایت ویژه نیاز دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه این شرکت‌ها و واحد‌های دانش بنیان برای ارتباط با صنعت بسیار راغب هستند، گفت: امروز ارتباط کمی بین این واحد‌ها با صنایع وجود دارد و صنعت از این واحد‌ها بی خبر و واحد‌های دانش بنیان هم از صنعت بی خبرند که در صورت استفاده از توانمندی‌های یکدیگر بسیار موثر هستند.

نقش گفت: مهندسی پزشکی و شاخه‌های مختلف این رشته در استان رشد بسیاری پیدا کرده است و امکان تامین ۵۰ درصد نیاز‌های کشور را دارد.

وی با بیان اینکه ۲ شرکت دانش بنیان در زمینه تولید ایمپلنت‌های دندانی در استان وجود دارد، گفت: در صورت حمایت از این واحد‌ها امکان تولید ۵۰ درصد ایمپلنت دندانپزشکی کشور در استان وجود دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: اولویت‌های فرابخشی در این استان تعریف شده است که همه سازمان‌ها در قبال آن‌ها مسوول هستند.

وی با بیان اینکه نخستین بازدید خود را از بندر خشک و کارگو ترمینال فرودگاه بین المللی اصفهان اختصاص دادم، گفت: این امر نشان دهنده اهمیت این ۲ موضوع برای استان اصفهان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نقش گفت: منطقه ویژه اقتصادی، بندر خشک و کارگو ترمینال جزو اولویت برنامه‌های معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان است که باید همه دست به دست هم دهیم تا مسائل و مشکلات این واحد‌ها را برطرف کنیم.

استان اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت بیش از ۹ هزار واحد صنعتی دارد.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.