نصب ۵۰ هزار کد "کیو آر" بر روی صندوق صدقات در آذربایجان غربی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی با اشاره به وجود ۱۳۵ هزار صندوق صدقه در استان گفت: کد "کیو آر" بر روی ۵۰ هزار صندوق نصب شده است.

عزیز سهندی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، با اشاره به وجود ۱۳۵ هزار صندوق صدقه در استان گفت: کد "کیو آر" بر روی ۵۰ هزار صندوق نصب شده است، و نصب کد بر روی ۸۵ هزار صندوق دیگر نیز با سرعت ادامه دارد که در صورت اتمام آن، کار شهروندان برای پرداخت صدقه بسیار راحت‌تر خواهد شد.

وی اضافه کرد: شفافیت، اعتمادسازی و تسهیل پرداخت کمک‌های مردمی از جمله اهداف اجرای این طرح است که امکان مشارکت مردم در هر نقطه از استان را به راحتی فراهم می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی ادامه داد: جذب کمک‌های مردمی با استفاده از کد QR نصب شده بر روی صندوق‌های صدقات انجام می‌شود و در این روش پرداخت‌ها به صورت الکترونیکی بوده و پرداخت نقدی وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: مردم آذربایجان غربی در ۸ ماه گذشته به میزان ۲۷۷ میلیارد تومان در دستگیری از ‏نیازمندان مشارکت کرده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد افزایش نشان می‌دهد. ‏

سهندی با بیان اینکه سرانه پرداختی به مددجویان آذربایجان غربی نسبت به میانگین کشوری پایین است، اظهار کرد: برای جذب مشارکت‌های مردمی بیشتر در نظر است از خیّران ایرانی خارج از کشور نیز کمک گرفته شود.

وی گفت: برای رسیدن به این هدف پیشنهاد شده که فرمانداران مرزی استان جلساتی را با ایرانیان خارج از کشور برای جذب کمک‌های مردمی داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی اظهار کرد: در حال حاضر ۹۳ و ۵۰۰ خانوار استان تحت پوشش این کمیته هستند که این آمار ۱۰ درصد خانوار‌های استان را شامل می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.