سخنگوی صنعت برق اصفهان:

مخازن مازوت نیروگاه‌های اصفهان از سال ۹۳ پلمب شد

محمدرضا نوحی گفت:مخازن مازوت نیروگاه‌های اصفهان سال ۹۳ به دلیل استفاده از مازوت توسط دادستان وقت پلمب شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمدرضا نوحی سخنگوی صنعت برق استان اصفهان گفت: اصفهان دارای دو نیروگاه شهید محمد منتظری و اسلام آباد است که قابلیت استفاده از سوخت مازوت را دارند. مخازن مازوت نیروگاه‌های اصفهان سال ۹۳ به دلیل استفاده از مازوت توسط دادستان وقت پلمب شد. تاکنون هم قسمت مازوت سوزی این دو نیروگاه از حالت پلمب خارج نشده است.

وی گفت: البته دو سال قبل نیروگاه شهید منتظری به مدت سه روز با مجوز‌های لازم توانست از مازوت استفاده کند و پس از اتمام سه روز دوباره قسمت مازوت سوزی آن پلمب شد که تاکنون هم گشوده نشده است.

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان گفت: با توجه به سرمایی که در نیمه دوم هر سال وجود دارد و افزایش مصرف گاز خانگی معمولاً صنایع و نیروگاه‌ها با کمبود گاز مواجه می‌شوند، اما به دلیل تأثیر گذاری شدید مازوت بر کیفیت هوا، مجوز استفاده از مازوت صادر نمی‌شود.

نوحی گفت: ضمن آنکه در همین شرایط کمبود، اولویت بر تأمین گاز مصارف خانگی و ممانعت از خاموشی است، اما با این وجود برنامه‌ای برای استفاده نیروگاه‌ها از مازوت هم نیست و قطعاً در صورت چنین اقدامی از سوی نیروگاه‌ها با پلمب روبرو خواهند شد.

منبع:ایمنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.