ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن:

اَمان مذاکرات وین را سازنده می‌بیند

وزیر خارجه اردن ضمن اعلام حمایت از مذاکرات وین، بر اهمیت دستیابی به یک توافق تاکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رای الیوم، ایمن الصفدی، معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه اردن، ضمن ابراز حمایت این کشور از مذاکرات وین با هدف احیای توافق هسته‌ای ایران، بر اهمیت دستیابی به توافق در این مذاکرات تاکید کرد.

الصفدی در جریان شرکت در همایش طرح استکهلم برای خلع سلاح هسته‌ای و معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی، گفت: «اردن مذاکرات با ایران را سازنده می‌بیند. زیرا شکست این مذاکرات ممکن است منجر به مسابقه تسلیحات هسته‌ای در منطقه شود.»

وی در ادامه تصریح کرد که علاوه بر پرداختن به موضوع توافق هسته ای، پایان دادن به تنش در کشور‌های  حاشیه خلیج فارس مستلزم پرداختن به موضوع سلاح‌های غیرمتعارف، و ایجاد روابط بر اساس اصل حسن همجواری و عدم مداخله در امور داخلی کشور‌هاست.

وزیر خارجه اردن همچنین حمایت اردن از تلاش‌های بین المللی با هدف ارتقای صلح و امنیت در جهان از طریق خلع سلاح هسته‌ای و سایر سلاح‌های کشتار جمعی تاکید کرد و گفت که اردن به همکاری با شرکای خود در جامعه بین المللی برای دستیابی به خاورمیانه‌ای عاری از سلاح  هسته‌ای ادامه خواهد داد.

قابل ذکر است که اردن تنها کشور عربی است که عضو ابتکار استکهلم برای خلع سلاح هسته‌ای و معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای است و در تمامی نشست‌های وزیران آن شرکت کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار