مدیرمسئول انتشارات اسلامی مطرح کرد؛

گسترش تکثیر غیرقانونی کتاب در کانال‌های تلگرامی

مدیرمسئول انتشارات اسلامی گفت: تکثیر غیرقانونی کتاب در کانال‌های تلگرامی یک نوع دزدی در روز روشن است.

عبدالحمید سیاح، مدیرمسئول انتشارات اسلامی در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان درباره تکثیر غیرقانونی کتاب در کانال‌های تلگرامی گفت: در کانال‌های تلگرامی کتاب‌ها به صورت غیرقانونی تکثیر می شود و رایگان در دسترس عموم قرار می‌گیرد. این مسئله خیانت به مولف و ناشر است. چون تنها منبع درآمد مولف و ناشر فروش کتاب است. ناشر هم برای چاپ فیزیکی کتاب تلاش فراوانی می کند و سرمایه مادی و معنوی خود را مبذول می کند تا کتاب در دسترس علاقه‌مندان قرار بگیرد.اما متاسفانه نویسندگان و ناشران با تعدادی فرصت طلب مواجه هستند که در شبکه های مجازی و به خصوص تلگرام اقدام به تکثیر غیرقانونی کتاب می کنند.

 

سیاح ادامه داد: تکثیر غیرقانونی کتاب در کانال‌های تلگرامی یک نوع دزدی در روز روشن است. تکثیر غیرقانونی کتاب ها سبب می شود صنعت نشر  زیان ببیند و نویسندگان و ناشران منبع درآمد خود را از دست بدهند.

مدیرمسئول انتشارات اسلامی درباره شکایت ناشران از تکثیر غیرقانونی کتاب در کانال‌های تلگرامی ابراز کرد: اقدامات لازم برای برخورد با تکثیر غیرقانونی کتاب در کانال‌های تلگرامی باید از طریق سازمان‌های مرتبط از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اتحادیه ناشران و کتابفروشان انجام شود تا این مسئله ریشه کن شود. برخورد با کانال‌های تلگرامی که کتاب‌های ناشران را به صورت دیجیتال جمع آوری می‌کنند و با بهایی اندک می‌فروشند ضرورت دارد. به همین دلیل دستگاه های قضایی و نظارتی برای مقابله با سودجویی کانال های تلگرامی مهم ترین نقش را برعهده دارند تا این پدیده ضد فرهنگی خاتمه یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۰۴ دی ۱۴۰۰
ممنون خیلی خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۰۲ دی ۱۴۰۰
خب راضی باشین دیگه.
Iran (Islamic Republic of)
من
۰۲:۴۷ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
دکا دکا وقتی جز انگشت شمار کشورهایی هستین که کپی رایت رو قبول ندارین از اونطرف شما کتاب ها و فیلم های خارجی ها رو بدون دادن یه ریال به اونا ترجمه و دوبله میکنین میدین بیرون...این حروم خوری عیب نیست...باید هم فهمید دودش یه روز چشم خودتون رو کور میکنه و اونروز همین امروزه.
آخرین اخبار