روغن هیچ زیانی برای سلامت مردم ندارد

مدیر دفتر صنایع روغن پالم مالزی با بیان اینکه این روغن بر خلاف تبلیغاتی که علیه آن صورت می‌گیرد هیچ زیانی برای سلامت مردم ندارد، گفت : پالم در بسیاری از صنایع غذایی، شیمیایی، بهداشتی و ... کاربرد دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هشام الدین آسپار مدیر دفتر صنایع روغن پالم مالزی از ایران به عنوان یکی از شرکای تجاری مهم مالزی در زمینه واردات و صادرات یاد کرد.

او با بیان اینکه مالزی صادرکننده روغن پالم، برخی محصولات کشاورزی، چوب، MDF و ... به ایران است، گفت : محصولات زیادی هم در بخش کشاورزی، پتروشیمی و حتی در گذشته محصولات نفتی از ایران به مالزی صادر می‌شد، بگونه‌ای که مالزی تعدادی از پالایشگاه‌های نفت خود را بر اساس نفت ایران ساخته است.

مدیر دفتر صنایع روغن پالم مالزی از این کشور به عنوان هاب آسیای شرقی یاد کرد و ادامه داد: ایران هم این پتانسیل را دارد که هاب آسیای میانه باشد.

آسپار از آمادگی مالزی برای واردات کالا‌های واسطه‌ای خبر داد که این کشور بتواند پس از فرآوری این محصولات آن‌ها را به کشور‌های همسایه خود و حتی خاورمیانه صادر کند و افزود: آمادگی واردات محصولات کشاورزی، شیر، میوه، مواد معدنی از جمله آهن و مس را داریم.

او با اشاره به اینکه آژانس روغن پالم مالزی دفتر منطقه‌ای خود را در ایران و در سفارت مالزی راه‌اندازی کرده، افزود: از آنجایی‌که ایران یکی از بزرگ‌‍ترین واردکنندگان و شرکای تجاری مالزی است این دفتر در ایران تاسیس شد تا تعاملات تجاری با ایران با تمرکز بر روغن پالم را مدیریت کند.

آسپار رویکرد اصلی این دفتر که در بسیاری از کشور‌ها راه‌اندازی شده را دادن اطلاعات به مصرف کنندگان درخصوص روغن پالم، فرمولاسیون و سایر موارد مربوط به آن اعلام کرد.

مدیر دفتر صنایع روغن پالم مالزی سپس از ظرفیت‌های این کشور در تولید روغن پالم یاد کرد و گفت: مالزی با سطح زیر کشت ۵.۸ میلیون هکتاری توانایی تولید سالانه ۱۹ میلیون تن روغن پالم را دارد که عمده آن صادر می‌شود.

 اسپار ادامه داد: ۲۰۰ کشور دنیا واردکننده روغن پالم مالزی هستند که ایران در این بین جایگاه ۱۴ را دارد.

او از پالم به عنوان یکی از محصولات روغنی پربازده یاد کرد و افزود: از هر هکتار سطح زیر کشت درخت پالم چهار تن روغن به دست می‌آید که در صنایع غذایی شامل لبنیات، بستنی، شکلات، غذای کودک، کره، جایگزین چربی حیوانی، محصولات بهداشتی و حتی شیمیایی استفاده می‌شود.

مدیر دفتر صنایع روغن پالم مالزی بر سلامت روغن پالم تاکید کرد که مورد تایید سازمان بهداشت جهانی است و گفت: این روغن به هیچ عنوان تراریخته نیست و سرشار از مواد مغذی گیاهی است.

آسپار در پاسخ به این پرسش که چرا در برخی کشور‌ها نگرش بدی نسبت به روغن پالم وجود دارد، ادامه داد: این نگرش از سوی آمریکا ایجاد شد.

او با بیان اینکه در گذشته آمریکا در تولید روغن‌های گیاهی خصوصا روغن سویا جلو بود، افزود: پس از چند سال تولید روغن پالم از روغن سویای آمریکا پیشی گرفت و آمریکا شروع به ایجاد این ذهنیت کرد که روغن پالم مضر است تا این روغن را از گردونه خارج کند، اما این موضوع هیچگاه به صورت علمی به اثبات نرسید.

مدیر دفتر صنایع روغن پالم مالزی گفت: بسیاری از مردم آسیای شرقی از این روغن استفاده می‌کنند و میزان مشکلات قلبی و عروقی در آن‌ها بسیار کمتر از کشور‌های اروپایی و آمریکایی است.

لزوم گسترش مراودات تجاری اقتصادی ایران و مالزی

داریوش پناهی دبیرکل اتاق بازرگانی کرمانشاه با تاکید بر لزوم گسترش مراودات تجاری اقتصادی ایران و مالزی، گفت: در شرایطی که ایران با محدودیت‌هایی مواجه است، گسترش این تعاملات می‌تواند بسیار سازنده باشد.

او از کرمانشاه به عنوان استانی با ظرفیت در ایران یاد کرد که بواسطه همجواری با عراق پتانسیل‌های تجاری و صادراتی فراوانی دارد.

دبیرکل اتاق کرمانشاه صنایع لبنی، غذایی، روغن، رب گوجه، کنسرو، پتروشیمی، آرد، سیمان و ... را از ظرفیت‌های کرمانشاه برشمرد و افزود: در زمینه صنایع معدنی و ذخایر معدن هم ظرفیت‌های غنی خصوصا در زمینه انواع سنگ و بیتومین در استان وجود دارد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.