هواشناسی بوشهر درباره فعالیت سامانه بارشی هشدار داد

مدیرکل هواشناسی بوشهر با اشاره به فعالیت سامانه بارشی از فردا تا چهارشنبه هفته آینده، درباره آبگرفتگی معابر عمومی در برخی نقاط و مواج شدن دریا هشدار داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرج‌اله شکوهی‌پور مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: براساس تحلیل و بررسی نقشه‌ها، با ورود یک سامانه بارشی به استان از فردا (پنجشنبه ۲۵ آذر) تا پایان چهارشنبه (اول دی) به تناوب شاهد بارش پراکنده باران، گاهی رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق و وزش باد خواهیم بود.

او گفت: انتظار داریم تمرکز بارندگی‌ها در نیمه شمالی استان و در روز‌های دوشنبه و سه شنبه باشد.

 مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به اینکه در مدت فعالیت سامانه، دمای هوا افزایش می‌یابد، عنوان کرد: افزون بر وزش باد، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی در برخی نقاط و سیلابی شدن رودخانه‌های منشعب از استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد، وجود دارد.

شکوهی‌پور تاکید کرد: لازم است از رفتن به بلندی‌ها و قرار گرفتن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های واقع در شمال استان خودداری شود و برای  جلوگیری از خسارات احتمالی و محافظت از محصولات کشاورزی نکات لازم مد نظر قرار گیرد.


بیشتر بخوانید


او همچنین با اشاره به وزش باد جنوب شرقی، گفت: از جمعه (۲۶ آذر) تا دوشنبه (۲۹ آذر) به سبب وزش باد متوسط تا به نسبت شدید جنوب شرقی بر روی دریا، سواحل و فراساحل شمالی و مرکزی استان بوشهر به تناوب تا حدودی مواج می‌شود و ارتفاع موج به یک تا ۱.۵ متر می‌رسد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از دریانوردان خواست در این مدت آمادگی لازم را برای رویارویی با خطرات احتمالی داشته باشند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.