خداحافظی اشکبار آگوئرو از دنیای فوتبال+ فیلم

سرخیو آگوئرو ستاره آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونا در نشست خبری خود رسما از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، سرخیو آگوئرو ستاره ۳۳ ساله تیم فوتبال بارسلونا پس از مدت‌ها گمانه زنی بالاخره عصر امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی به همراه لاپورتا مدیرعامل بارسلونا حاضر شد و رسما و با چشمانی اشکبار از دنییا فوتبال خداحافظی کرد.

آگوئرو در این نشست صحبت‌های جالبی را مطرح کرد که در ادامه آن را می‌خوانید.

این کنفرانس خبری برای اعلام خبر خداحافظی ام از دنیای فوتبال است. تصمیم گرفتم فوتبال حرفه‌ای را کنار بگذارم. لحظات بسیار سختی را سپری می‌کنم برای من مهمتر از هر چیزی سلامتی است و فوتبال زندگی ام را به خطر می‌انداخت.

او ادامه داد: خودم را در اختیار پزشکان قرار داده بودم و به من گفتند که بهتر است فوتبال را کنار بگذارم. این تصمیم را در ۱۰ روز اخیر گرفتم. هر کاری کردم که به فوتبال برگردم و روزنه‌های امیدی هم داشتم، ولی نشد. از دوران فوتبالم احساس غرور می‌کنم و روز‌های بسیار شادی داشتم. از ۵ سالگی رویای فوتبال داشتم و هدفم این بود در لیگ آرژانتین بازی کنم. آن مقطع تصور نمی‌کردم روزی به فوتبال اروپا بیایم و بدرخشم. ممنون از ایندیپندینته که شرایطی فراهم کرد بتوانم در فوتبال پیشرفت کنم و راهی فوتبال اروپا شوم.

آگوئرو

او افزود: از اتلتیکو که وقتی ۱۸ ساله بودم روی من حساب کردند و از سیتی و هوادارانش که می‌دانند چه حسی به آن‌ها دارم. بهترین روزهایم در سیتی بود و رفتار بسیار خوبی با من داشتند. همچنین ممنونم از بارسلونا و رئیس باشگاه خوان لاپورتا که تابستان اقدام به جذب من کرد. به باشگاه بزرگی آمده بودم و اینجا هم با من بسیار خوب رفتار شد. از تیم ملی آرژانتین که بیش از همه عاشقش هستم نیز ممنونم.

فکر می‌کنم در دوران فوتبالم هر کاری که نیاز بود برای کمک به تیم هایم انجام دادم تا موفق شوند. با سری بالا و خوشحال از فوتبال می‌روم. الان نمی‌دانم چه چیزی در انتظارم است و زندگی ام چگونه خواهد شد، ولی خانواده و دوستانی دارم که مرا دوست دارند و برایم بهترین‌ها را می‌خواهند. باید از روزنامه نگاران و خبرنگاران نیز تشکر کنم. هرگز با آن‌ها دچار مشکل نشدم. از هواداران باشگاه‌هایی که برای شان بازی کردم، تشکر می‌کنم کمه همیشه حامی و مشوق من بودند.

سرخیو آگوئرو

در بارسلونا به زندگی ادامه خواهم داد و اینجا مردمی فوق العاده دوست داشتنی برخورده کرده ام که در کوچه و خیابان همیشه به من لطف دارند. دوست داشتم به بارسلونا کمک کنم، ولی نشد. حالا برای بارسا و هم تیمی هایم بهترین‌ها را آرزو می‌کنم. دوران حضورم در بارسا کوتاه بود، ولی راضی و خوشحالم.

برای من تا ۳۳ سالگی فوتبال بازی کردن مقدور شد و خوشحالم که زودتر مجبور به بازنشستگی نشد. از دوران فوتبالم احساس غرور می‌کنم و هرچند دوست داشتم موفقیت‌های بیشتری را جشن بگیرم، ولی به موفقیت‌های گذشته ام افتخار می‌کنم. برای تیم هایم همه توانم را گذاشتم و وجدانم راحت است.

آگوئرو افزود: گلی که با پیراهن ایندیپندینته در دربی به راسینگ به ثمر رساندم برایم بسیار خاطره انگیز و شیرین است. در ۱۷ سالگی به این تیم گل زدم و اولین گل حساس دوران فوتبالم بود. گلی که برای اتلتیکو در لیگ اروپا زدم نیز برایم خاص بود. در سیتی هم طبعا گلی که به کوئینزپارک رنچجرز زدم از همه خاص‌تر بود و باعث شد اولین قهرمانی در لیگ برتر را جشن بگیرم. در کوپا آمه‌ریکای ۲۰۲۱ خیلی شانس بازی کردن نصیبم نشد، ولی قهرمانی بسیار لذتبخش بود. اخرین گلم نیز در ال کلاسیکو به رئال بود. بازی را باختیم، ولی به عنوان آخرین گل فوتبال حرفه ای، خیلی هم بد نبود.

لاپورتا و آگوئرو

آگوئرو در پایان گفت: تا الان که در فوتبال و زندگی همه چیز خوب پیش رفته و مثبت بوده است. خوشحالم که مشکل قلبی من زود تشخیص داده شد. سعی می‌کنم خارج از فوتبال شاد باشم و از زندگی لذت ببرم. جدایی از فوتبال سخت است، ولی سال‌ها درگیر بازی و مسافرت بودن نیز ساده نیست. حالا آسوده خاطرم و عجله‌ای هم ندارم. نمی‌توانم بگویم دوست دارم مردم مرا چگونه به یاد بیاورند. ترجیح می‌دهم خودشان تشخیص بدهند چه نمره‌ای به دوران فوتبالم بدهند و اینکه تا چه اندازه لیاقت و شایستگی داشتم.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
من سر در نمی یارم یعنی یکی تو راس فوتبال دنیاست که دستور میده کی از فوتبال خداحافظی کنه ؟ اگه نیست پس این چرا داره گریه می کنه . خب خداحافظی نکنه الان کلی از تیمها خریداراشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۸ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
دوست عزیز علت خداحافظی ایشون مشکل قلبیه ریتم قلبش منظم نیست شاید وسط بازی سکته بکنه
Iran (Islamic Republic of)
iman
۰۷:۵۹ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
به دلیل مشکل قلبی دیگه نباید فوتبال بازی کنه.واسش خطرداره.
Iran (Islamic Republic of)
ش
۰۸:۲۸ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
این جمله اش را خوندی ، خوشحالم که مشکل قلبی من زود تشخیص داده شد.به خاطر مشکل قلبی که داره پزشکان تشخیص داده اند نباید فوتبال بازی کند
Iran (Islamic Republic of)
احمدرضا
۰۸:۳۱ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
سلام. دوست عزیز مشکل قلبی دارن ایشون. نمیتونن فوتبال بازی کنن. برای همین ناراحتن.
Iran (Islamic Republic of)
س
۰۹:۵۶ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
متاسفانه عزراییل با کسی شوخی نداره فوتبال مساوی مرگ برای ای قهرمان شانس اورده نمرده
آخرین اخبار