گوگل کروم از سوی هکر‌ها مورد حمله قرار گرفت

هکر‌ها مرورگر گوگل کروم را مورد حمله قرار داده اند و حالا گوگل در یک بروزرسانی نقص این برنامه را رفع کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از tomsguide، گوگل روز گذشته برای رفع پنج نقص امنیتی در گوگل کروم، که توسط مهاجمان مورد سوء استفاده قرار گرفته بود یک بروزرسانی عرضه کرد. این بروزرسانی ممکن است بلافاصله در دسترس همه کاربران قرار بگیرد.

به‌روزرسانی‌های جدید، نسخه فعلی کروم را در سیستم عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس به نسخه ۹۶.۰.۴۶۶۴.۱۱۰ ارتقا می‌دهد. کاربران ویندوز و مک معمولا برای شروع بروزرسانی فقط باید مرورگر را ببندند و دوباره راه اندازی کنند. کاربران لینوکس باید کمی برای این بروزرسانی منتظر بمانند. نسخه‌های اندروید و iOS کروم نیز بروزرسانی‌های جداگانه‌ای دریافت می‌کنند.

برای اطمینان از بروز بودن نسخه نصب شده گوگل کروم، روی سه نقطه عمودی در سمت راست بالای پنجره مرورگر کلیک کنید. نشانگر خود را روی گزینه Help برده و سپس روی گزینه About Google Chrome کلیک کنید.

گوگل کروم

در این بخش یک تب جدید باز می‌شود که یا به شما نشان می‌دهد کروم شما بروز است یا اگر بروز نیست دانلود نسخه جدید آغاز می‌کند. اگر این اتفاق نیفتاد فقط لازم است که مرورگر را دوباره راه اندازی کنید.

برخی دیگر از مرورگر‌های پرکاربرد که زیربنای منبع باز کروم را به اشتراک می‌گذارند، از جمله Microsoft Edge، Brave و Opera هنوز به نسخه جدید به روز نشده اند.

طبق پست وبلاگ رسمی Chrome Releases، یکی از این نقص‌ها «use after free» بوده است. چهار نقص دیگر شامل رندر گرافیک کروم و کتابخانه‌های نرم افزاری بود. این نقص‌ها تا قبل از دیروز به طور عمومی فاش نشده بودند و گوگل هم تا ۳۰ روز دیگر جزئیاتی از نقص‌ها را فاش نخواهد کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار