ایران مرکز تعامل بین ادیان مختلف بوده است

اسقف اعظم سرکیسیان گفت: ایران کشور عزیز ما مرکز تعامل بین ادیان مختلف بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اسقف اعظم سرکیسیان همزمان با فرارسیدن میلاد حضرت عیسی مسیح، در جشن ویژه دانشجویان مسیحی واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، اظهار کرد: برای من افتخار است در کنار شما حضور داشته باشم. اعیاد مسیحیت و ارامنه زمان خوبی برای باهم بودن دوستان، آشنایان و اقوام هست و این گردهمایی هم برای ما باعث افتخار است.

او افزود: اعیاد به خودی خود برای شکرگزاری خداوند زمان مناسبی هستند. در واقع اعیاد پل‌هایی بین ادیان هستند تا به یکدیگر متصل شوند. خداوند ما را در صورت‌های مختلف آفرید؛ اما ما باید باهم در تعامل باشیم. در قرآن کریم هم اشاره شده است ما شما را با صورت‌های مختلف آفریده ایم تا یکدیگر را بشناسید.

اسقف اعظم سرکیسیان گفت: ایران کشور عزیز ما از قرن‌های بسیار دور مرکز تعامل بین ادیان مختلف بوده است. در حقیقت مراسم امروز از قرون کهن رسیده و هم اکنون راه خود را سپری می‌کند. برای ما میلاد مسیح و برای شما عید فطر زمان عالی است تا بتوانیم شاد باشیم و به عقاید مذهبی یکدیگر احترام بگذاریم.

او افزود: من از صمیم قلب خوشحال هستم که در جمع دوستان و دانشجو‌ها قرار دارم و هر عیدی که وجود دارد در بطن خودش؛ رسالت و معنی خاص دارد و برای ما مسیحیان این عید یکی از بزرگترین اعیاد است. ما بر این عقیده هستیم انسان خدا را آفرید تا به خدا نزدیک شود.

اسقف اعظم سرکیسیان گفت: در انجیل می‌خوانیم خداوند عشق است و با این تفاسیر این عشق همه ما را تبدیل به برادر و خواهر کرده‌است تا در تعامل با یکدیگر باشیم. برای ما دین و ملیت درهم آمیخته است و برای همین موضوع برای دین خود هزاران شهید داده ایم.

اسقف اعظم سرکیسیان با اشاره به مفهوم آیه ولا تحسبن الذین قتلو فی سبیل الله امواتا، بل احیا عند ربهم یرزقون، اظهار کرد: شهدا برای ما باعث افتخار هستند و کسانی که در راه خداوند جان خود را از دست داده اند نمرده اند و در نزد پروردگار خود روزی می‌خورند و ما هم به این موضوع اعتقاد کامل داریم.

او گفت: در شب میلاد حضرت مسیح (ع) فرشتگان برای خداوند جلال در آسمان و بر روی زمین صلح در بین مردم را سرودند و من این آرامش و صلح را برای همه جهان به خصوص ایران عزیز خواستارم.

شارلی انویه نماینده دین مسیحیت از اقلیت عاشوری در مجلس شورای اسلامی در ادامه مراسم گفت: شما آینده این کشور را در عرصه علم و سیاست گذاری ها رقم می زنید. شما معمار واقعی یک جامعه نوین و پویا هستید. برای همه دانشجویان مسیحی و ارمنی عزیز آرزوی موفقیت و سربلندی دارم.

او افزود: مسیحیان قدمت ۳ هزار ساله در این کشور را دارند و پا به پای ایرانیان در زمینه علم و پیشرفت کشور؛ پایبند نظام و قوانین جمهوری اسلامی بوده اند و خواهند بود. همچنین در سنگرهای جنگ تحمیلی در مقابل دشمنان خون خود را اهدا کردند و هیچ علمی نمی تواند خون مسلمانان و مسیحیت را از هم جدا کند.



انتهای پیام/

برچسب ها: میلاد مسیح ، اسلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار