واکسیناسیون کرونا در آذربایجان‌غربی از ۴ و نیم میلیون دُز فراتر رفت

رییس کارگروه اطلاع‌رسانی ستاد کرونا در آذربایجان‌غربی گفت: با تزریق بیش از ۱۴ هزار دُز واکسن در شبانه روز گذشته، میزان واکسیناسیون در استان از چهار و نیم میلیون دُز فراتر رفت.

علی افشانی رییس کارگروه اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی در گفت و گو  با باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۱۴ هزار و ۴۴۷ هزار دُز واکسن در آذربایجان غربی تزریق شد و با انجام این تعداد تزریق، کل واکسن‌های تزریق شده در استان به بیش از چهار میلیون و ۵۰۱ هزار و ۶۰۰ دُز رسید.

وی اضافه کرد: از کل واکسیناسیون صورت گرفته در استان، نزدیک به ۲ میلیون و ۴۰۵ هزار دُز مربوط به نوبت اول بوده است.

افشانی گفت: البته تاکنون علاوه بر یک میلیون و ۲ هزار و ۸۶۹ دُز دوم، حدود ۹۳ هزار و ۸۰۰ دُز سوم نیز در آذربایجان غربی تزریق شده است.

رییس کارگروه اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی سپس به شناسایی ۱۴۴ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته در استان نیز اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۹۱ نفر در مراکز درمانی بستری شدند تا تعداد بستری‌های کرونایی در استان به ۵۰۶ نفر برسد.

افشانی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۴۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان بستری هستند و ۳۰ نفر نیز با استفاده از ونتیلاتور تنفس می‌کنند.

وی افزود: در شبانه روز گذشته ۳ نفر از بیماران کرونایی در استان در شهر‌های ارومیه میاندوآب و اشنویه جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.