رئیس عدلیه:

برای حل مشکل پتروشیمی گلستان هر دستوری لازم باشد می دهم

رئیس قوه قضائیه گفت: برای حل مشکل مجتمع پتروشیمی گلستان هر دستور و امکانی نیاز باشد می دهم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه عصر امروز در جلسه شورای اداری استان گلستان گفت:اگر فکر می‌کنید حل مشکل مجتمع پتروشیمی گلستان هم جنبه حقوقی و هم کیفری دارد ، دستور می‌دهم این مشکل در یک شعبه واحد  رسیدگی شود.

او ادامه داد: اگر باز شدن گره پتروشیمی گلستان دستور ویژه‌ای می‌خواهد به بنده بگویید ، یا اگر مشاور اقتصادی نیاز دارید برای حل مشکل، قوه قضائیه بودجه آن را تامین می‌کند.

اژه‌ای گفت: همچنین اگر اختیار حقوقی و قضایی بیشتری نیاز دارید آن هم قوه قضائیه صادر می‌شود، اما ضمانت انجام کار و حل مشکل مردم با شما مسئولان استان است.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای  گفت:برای رفع مشکلات پیشنهاد می کنم در استان ها کارگروه مشترک از همه دستگاه های اجرایی تشکیل شود.

او گفت: اگر می‌خواهیم مشکلات حل شود و ادعای دلسوزی و پیشرفت نظام را داریم باید مشکلات را با هم حل کنیم و مشکلات استان‌ها را احصا و اولویت بندی کنیم.

در سفر استانی هیات دولت در سال ۱۳۸۴به استان گلستان ایجاد مجتمع پتروشیمی در استان گلستان به تصویب رسید و در سال ۸۶ کلنگ احداث آن به زمین خورد، اما این مجمتع از آن سال تا کنون در مجموع فقط ۲۰ درصد پیشرفت داشته است.

برای این مجتمع پذیره نویسی عمومی انجام شد و ۹۵ هزار نفر از مردم عادی چیزی در حدود ۴۷ میلیارد تومان سرمایه خود را برای مشارکت در این طرح اقتصادی به مشارکت گذاشتتند.

این طرح در مجموع فقط ۲۰ درصد پیشرفت در فاصله سال‌های ۸۶ تا سال ۹۲ داشت و برای آن بیش از ۹۰ میلیارد تومان از منابع داخلی و حدود ۱۵ میلیون یورو از منابع ارزی صرف شده است.

 

گلستان ۱۵ سال است که از پروژه ناتمام و نافرجام پتروشیمی رنج می‌برد

 

منتظری نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: آسیبی که دادرسی ما را تهدید می‌کند ضعف در اخلاق حرفه‌ای است و براساس اخلاق حرفه‌ای مردم حق دارند که بپرسند و مطالبه کنند و قاضی شریف و عزیز و کارکنان امر قضا وظیفه دارند بی‌منت پاسخگو باشند.

او ادامه داد: کسی که به محکمه مراجعه می‌کند کوله باری از غم و غصه و اندوه دارد و نمی‌تواند غرور قاضی را به تماشا بنشیند باید با تواضع و فروتنی در مقابل مردم حضور یابند تا اسباب رضایتمندی مردم فراهم شود.

منتظری گفت: گلستان ۱۵ سال است که از پروژه ناتمام و نافرجام پتروشیمی رنج می‌برد و مشکل آن از طریق، دستگاه قضایی حل خواهد شد و امیدواریم یکی از دستاورد‌های این سفر رفع مشکلات این پروژه باشد.

 

گلستان، استانی مظلوم و محروم است

 

رحمت‌اله نوروزی عضو مجمع نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت : در زمان آقای رئیسی در قوه قضائیه کار خوبی صورت گرفت و صیانت از نیروی کار و تثبیت اشتغال پایدار و حمایت از اشتغال مولد در دستور کار قرار گرفت که نتایج خوبی به همراه داشت.

او  گفت: وقتی تولید و کسب و کار رونق بگیرد اشتغال ایجاد می‌شود و به تبع آن ازدواج و بسیاری از بزهکاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی هم کم می‌شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی  گفت: گلستان، استانی مظلوم و محروم است و خواستار توجه ویژه سران قوا به این استان در جهت رفع عقب‌ماندگی‌های آن هستیم.

او  افزود: در سال ۵۷ حدود ۱۵۷ هزار هکتار کشت پنبه در این منطقه داشتیم و گرگان به دشت سرزمین طلای سفید  معروف بود و آن زمان ۲۸ کارخانه پنبه پاک‌کنی به صورت سه شیفت کار می‌کردند، اما الان به حدود ۲۰ هزار هکتار رسیده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی خمری
۲۱:۱۶ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
سلام خدمت ریاست محترم قوه قضاییه؛نسبت به اراضی بستر رودخانه‌های گلستان : گه اداره اب منطقه ای با کشاورزان ؛که این راضی متعلق به ان ها بوده است قرارداد یک ساله هرسال تنظیم میکند و بعضی از زمین خواری ها که سابقه هم دارند با زور این اراضی را وبدون هیج مدرکی تصرف می کند :وقتی شکایت می دهیم دادگستری ایراد شکلی می کیرد که مالک شکایت کند؛ مالک در قرارداد دولت (اب منطقه ای) است ؛ باز انجا هم ایراد شکلی می کیرد که ضی نفع (مستاجر) هم باید طرف دعوی گیرد؟ با این که همه میداند این اراضی در تصرفات چندین ساله ما بوده و تمام کارشناسان دادگستری نوشته که قرارداد ها با طبیعت مطابقت دارد: اما دادگستری وقت کشی میکند؛ واقای که زمین را به زور شمشیر و اسله گرم متصرف شده جلوی قاضی میکویید بایید با من اداره اب قرارداد ببند! حال بعد از 5 سال (توری که خود طرف متصرف عرض می کند که .وقت طلف نکون حتی به داره اب هم گفته بایید با من قرارداد ببندیید که داخل دادگستری وکیل ام پارتی دارد ومانع از صدور رای میشود ) برای تمام گفته هام مدرک تایید شده دارم لذا خواهشمند یک وقت برای رسیدگی از ریاست محترم قوه قضائیه می خواهم
آخرین اخبار