وزیر خزانه‌داری انگلیس سفرش را به دلیل بحران کرونا نیمه‌کاره رها کرد

به دنبال افزایش انتقاد‌ها از سوء مدیریت دولت انگلیس به دلیل شیوع فزاینده سویه اُمیکرون وزیر خزانه‌داری این کشور سفر خود را نیمه‌کاره رها کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به دنبال شیوع فزاینده سویه اُمیکرون در انگلیس و افزایش بی‌سابقه شمار مبتلایان روزانه به کرونا در این کشور اروپایی، انتقاد‌ها از دولت بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس بالا گرفته است به طوری که ریشی سوناک، وزیر خزانه‌داری دولت جانسون مجبور شد سفر خود به کالیفرنیا را نیمه‌کاره رها کند به انگلیس باز گردد.

به دنبال بحران کرونا در انگلیس و نگرانی‌ها از بازگشت محدودیت‌های کرونایی اجباری، تقاضا‌ها برای اعلام برنامه دولت برای مدیریت اقتصادی کشور در این شرایط را افزایش داد و انتقاد‌ها از سفر وزیر خزانه‌داری موجب شد او اعلام کند به انگلیس بازمی‌گردد تا در نشست با صاحبان مشاغل در این باره گفت‌وگو کند.


بیشتر بخوانید:


خبرگزاری فرانسه شامگاه روز گذشته (پنج‌شنبه) به نقل از یک مقام انگلیسی از ابتلای بیش از ۸۸ هزار فرد جدید به کرونا در طی تنها یک شبانه‌روز خبر داد و اعلام کرد این رکورد جدیدی از سوی انگلیس در زمینه ابتلا به کرونا است که تاکنون ثبت شده است.

همچنین به دستور دولت انگلیس مدارس برای تعطیلات کریسمس، به دلیل شیوع سویه اُمیکرون در این کشور زودتر از موعد هرساله، تعطیل شده‌اند.

اغلب این مدارس در حال حاضر در حال اندیشیدن تدابیری برای تمدید این تعطیلات پس از کریسمس و برگزاری کلاس‌ها به صورت آنلاین هستند.

دولت فرانسه روز گذشته (پنجشنبه) اعلام کرد که سفر‌های غیرضروری به انگلیس را از آخر این هفته ممنوع خواهد کرد. علت این ممنوعیت افزایش موارد ابتلا به گونه اُمیکرون در انگلیس اعلام شده است. همچنین ورود همه مسافران از انگلیس به فرانسه نیز محدود شده‌اند.

این در حالی است که منابع خبری پیش‌تر از افزایش دغدغه‌ها و مشکلات «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، به دلیل روند افزایشی شیوع سویه اُمیکرون در این کشور خبر دادند و سوء مدیریت او در این بحران و اتخاذ تصمیمات نادرست او را دلیلی بر کاهش محبوبت او دانستند.

در چندماه گذشته محبوبیت بوریس جانسون به دلیل طیفی از رسوایی‌های مرتبط با دولتش به شدت کاهش یافته است. به طور مثال، سال گذشته در بحبوحه محدودیت‌های کرونایی جشن کریسمسی از سوی دولت او برگزار شد که به شدت مورد انتقاد شهروندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار