امام جمعه ارومیه:

مسئله فرهنگ موضوع نخست کشور است

امام جمعه ارومیه گفت: مسئله فرهنگ موضوع نخست کشور است و باید با موضوعات ضد فرهنگ اسلامی برخورد قانونی شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با پرستاران و سالروز ولادت حضرت زینب کبری به عنوان روز پرستار گفت: حضرت زینب کبری علاوه بر مسئله پرستاری، جهاد تبیین واقعه عاشورا را نیز بر عهده داشتند و امروز نیز مسئله جهاد روایت و تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی وظیفه همه است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: دشمنان درصدد تحریف دستاورد‌های انقلاب اسلامی هستند که باید همه در مقابل این هجمه بدخواهان نظام بایستیم و وظیفه تبلیغ خود را انجام دهیم.

وی با اشاره به روز ۲۶ آذر روز حمل و نقل و رانندگان خاطرنشان کرد: همه باید قدر زحمات رانندگان را بدانیم و مسئولان مربوطه نیز در جهت حل مسائل و مشکلات آن‌ها برآیند.

امام جمعه ارومیه به ۲۷ آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و بر وحدت بیش از پیش این دو نهاد علمی علیه دشمنان این مرز و بوم تاکید کرد.

نماینده، ولی فقیه با اشاره به این که فیلم و سریال تاثیر فراوانی در فرهنگ جامعه و خانواده‌های مختلف دارد گفت: متاسفانه شبکه سریال‌های خانگی، فیلم‌هایی را در این بستر پخش می کنند که تبلیغ برهنگی و بی بند و باری را می‌کنند و خانواده‌ها را به ابتذال می‌کشند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد: طبق تاکید رهبر معظم انقلاب مسئله فرهنگ موضوع نخست کشور است و باید موضوعات ضد فرهنگ اسلامی که در این فیلم‌ها تبلیغ می‌شود توسط مسئولان فرهنگی کشور مورد برخورد قانونی قرار گیرند.

امام جمعه ارومیه در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با بیان این که حضرت فاطمه زهرا س بهترین الگو و اسوه برای بانوان است گفت: اگر زندگی متعالی حضرت علی( ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) را الگوی زندگی خود قرار دهیم مطمئنا زندگی سعادتمندی خواهیم داشت.

وی ساده زیستی، عفت و حیا، صمیمیت، تقوا، انس و محبت در خانواده را از جمله ویژگی‌های بارز حضرت فاطمه زهرا س عنوان کرد.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: بر اساس آموزه‌های حضرت فاطمه زهرا س تربیت فرزند و خانه داری یکی از وظایف بسیار مهم بانوان در جامعه اسلامی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.