احساسات را کنار بگذارید و هوادار تیم بمانید

ده هفته از لیگ بیست‌ویکم گذشته و ذوب‌آهن با نتایج سینوسی در نیمه پایینی جدول قرار گرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  یک‌سوم از فصل بیست‌ویکم لیگ برتر فوتبال ایران سپری شده و این ده هفته با تنها ۳ پیروزی، ۲ تساوی و ۵ شکست برای نماینده سبزپوش اصفهان همراه بوده است.

تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان درحالی فصل جدید را با یک خانه‌تکانی اساسی آغاز کرد که قطعا این تصمیم با آگاهی کامل انجام شد و کادرمدیریتی و هواداران باشگاه با اصالت اصفهانی می‌دانستند نباید به این زودی‌ها منتظر معجزه و زیر و رو شدن تیمشان باشند.

ذوب‌آهن ۲ فصل کابوس‌وار را با ۶ سرمربی گذراند و این چند سال بدترین روز‌های تاریخ گاندو‌های اصفهانی به‌شمار می‌روند. تیمی که از داشتن سهمیه لیگ قهرمانان آسیا حتی گاهی به‌جای سرخابی‌های پایتخت در هر فصل بهره می‌برد، اما آرزویش حضور در بین تیم‌های بالای‌جدولی بوده، بماند که مقصر این اتفاقات مدیران بالادستی ذوب‌آهن بوده‌اند و با خودزنی‌هایشان نگین سبز را به این حال و روز انداختند.

هرچه که بود با تصمیم هیئت‌مدیره پیشین ذوب‌آهن قبل از آغاز فصل مهدی تارتار سرمربی سابق پیکان به‌عنوان جانشین سیدمجتبی حسینی انتخاب و هدایت گاندو‌ها را برعهده گرفت، انتخابی که بوی تغییرات اساسی می‌داد.

مهدی تارتار با شجاعت اکثر بازیکنانی که حضورشان در ذوب‌آهن ثمری نداشت را کنار گذاشت و جز یک تصمیم عجیب درخصوص قاسم حدادی‌فر نمی‌توان به دیگر اقداماتش خرده‌ای گرفت، او بازیکنان جوانی را از تیم‌های لیگ‌یکی و چند تیم لیگ‌برتری به خدمت گرفت تا تفکرات خودش را در تیمی که خودش ساخته پیاده کند.

ذوب‌آهن فصل گذشته در نیم‌فصل نخست تنها یک پیروزی به‌دست آورد! بله فقط یک پیروزی آن‌هم برابر ضعیف‌ترین تیم نیم‌فصل اول یعنی نساجی. اما در این فصل درحالی‌که ۳ پیروزی به‌دست آورده حداقل تا اینجا تیم را از قعر دور کرده و در دیدار‌های ذوب‌آهن نیز ما شاهد بازی خوب و روانی بوده‌ایم.

ذوب‌آهن ۵ هفته است که رنگ برد را ندیده و شرایط خوبی را سپری نمی‌کند، اما بی‌انصاف نباشیم و احساسات غیرفوتبالی و غیرحرفه‌ای را که برای باشگاه تنش‌زاست کنار بگذاریم.

تارتار بازیکنان جوان و کم‌تجربه‌ای در اختیار دارد، گاندو‌ها در چند دیدار اخیر به خوبی هفته‌های اولیه نبوده‌اند، اما اشتباهات عجیب و غریب ادامه‌دار داوری که یقه ذوب‌آهن را گرفته و اگر بگوییم داوران در چند دیدار خصوصا بازی گذشته با هوادار نتیجه را به‌سود حریفان رقم زده‌اند بی‌راه نگفته‌ایم.

باید به تارتار و تیمش فرصت داد، مربی باتجربه‌ای که تیم‌های پارس‌جنوبی، نفت‌مسجد سلیمان و پیکان را با کم‌نشان‌ترین بازیکنان را به یک حریف سرسخت مبدل کرده بود می‌تواند این کار را در ذوب‌آهن نیز انجام دهد، او با کمترین بودجه کار کرده و تیمش از نبود مهاجم تمام‌کننده و هافبک خلاق بهره می‌برد و قطعا باید مدیران باشگاه به کمکش بیایند تا تیمش را در نیم‌فصل تقویت کند.

اما برویم سر اصل مطلب؛ در این بین برخی از آب گلالود ماهی می‌گیرند و در این شرایط به‌دنبال تحمیل کردن خواسته‌ها و گزینه‌های مدنظرشان به باشگاه هستند.


همه می‌دانیم حال و روز ذوب‌آهن در چند سال اخیر نتیجه تغییرات بیش از حد و پیاپی در کادرمدیریتی و فنی بوده، اما برخی هوادارنما که مشخص نیست صلاح و موفقیت باشگاه را می‌خواهند یا هدفشان چیز‌های دیگر است با مطرح‌کردن گزینه‌هایی احساسی با زبان بی‌زبانی می‌گویند دست از حمایت از تارتار و تیمش کشیده‌اند.

حضور اسطوره‌ها روی نیمکت باشگاه‌ها هم آرزوی هواداران است و هم خواسته مدیران باشگاه، اما در زمان و موقعیتی مناسب نه زمانی‌که اثری از تجربه‌کافی در اشخاص دیده نمی‌شود و با تصمیم اشتباه بزرگ‌ترین بدی را در حق تیم و سپس خود شخص می‌کنید.

تنها راه موفقیت تارتار با ذوب‌آهن در ادامه راه حمایت است و اگر آنقدری طرفدار تیمت نیستی که شخص را به باشگاه ارجحیت می‌دهی لا اقل کنار بنشین و برای تیمی که عاشقش هستی حاشیه ایجاد نکن.

هیئت‌مدیره در زمان لازم تصمیمات درست را می‌گیرد، کادرفنی و بازیکنان در هر بازی تلاششان را برای کسب نتیجه انجام می‌دهند و رسانه نیز نقاط ضعف و قوت تیم را بیان می‌کند و به‌موقع تعریف و انتقاد می‌کند.

اما اگر کسانی بخواهند خودشان را در جایگاه رسانه قرار دهند و در فضای ملتهب مجازی با خط گرفتن از این و آن و دیده‌شدن، خودشان را در جایگاه تصمیم‌گیرنده باشگاه قرار دهند باید در مقابل آن‌ها ایستاد تا شرایط برای باشگاه بدتر از قبل نشود، کسانی‌که با جار و جنجال و حتی تهدید سرمربی و مدیرعامل تیم آشوب به‌پا می‌کنند و خط و نشان می‌کشند شایسته طرفداری از تیم هم نیستند چه برسد به تقدیر و تشکر!

ذوب‌آهن در روز یکشنبه و در خانه میزبان رایکای بابل در چارچوب جام‌حذفی است و در هفته یازدهم لیگ برتر نیز باید در تهران به استقبال پرسپولیس برود، تیم تمام تمرکزش را بر روی این دو دیدار می‌گذارد و کار هوادار نیز حمایت است، اگر روند درست طی شود بدون شک این فصل با یک نتیجه خوب برای ذوب‌آهن به اتمام می‌رسد تا از ۲ فصل وحشتناک گذشته فاصله بگیرد و برای آغازی دوباره برخیزد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.