احداث واحد‌های نهضت ملی مسکن در زنجان به ۳۰۰ هکتار زمین نیاز دارد

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: احداث واحد‌های نهضت ملی مسکن در استان زنجان به ۳۰۰ هکتار زمین نیاز دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، مسعود بیات منش، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در شهر‌های زنجان، قیدار، ابهر، خرمدره و دندی برای جبران کمبودها، نیاز به تأمین زمین داریم که اقدامات در این راستا شروع شده است و تلاش داریم با مدل‌های مثل خرید، تبادل یا تهاتر زمین‌های مورد نیاز در این شهر‌ها تامین کنیم.

او خاطرنشان کرد: زمین‌های مورد نظر برای اجرای نهضت ملی مسکن در سطح استان شناسایی شده و فرآیند تملک آن‌ها به روش‌هایی که گفته شد در دستور کار است.

بیات منش خاطرنشان کرد: در راستای تامین زمین برای نهضت ملی مسکن که ۳۰۰ هکتار برای آن نیاز داریم، ۷۰۰ هکتار را شناسایی کرده ایم و تلاش می‌کنیم با تهیه بانک زمین، علاوه بر تامین نیاز نهضت ملی مسکن، ذخیره‌ای هم برای استان از جهت اموال دولتی برای سال‌های آینده ایجاد کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه سهم این استان از نهضت ملی مسکن، احداث ۷۱ هزارو ۱۳۵ واحد مسکونی طی چهار سال آینده است، گفت: از این تعداد، ۲۰ هزار واحد، مسکن روستایی بوده که متولی آن بنیاد مسکن است و اجرای ۵۱ هزار واحد دیگر در مناطق شهری نیز بر عهده مجموعه راه و شهرسازی خواهد بود.

او ادامه داد: از این ۵۱ هزار واحد، سه هزار واحد به صورت مسکن استیجاری خواهد بود، به این صورت که مجموعه راه و شهرسازی آن‌ها را بدون متقاضی احداث می‌کند و بعد از تکمیل به صورت اجاره پنج ساله به افراد واجد شرایط تحویل می‌دهد و طی پنج سال قیمت این واحد‌ها از افراد گرفته می‌شود.

بیات منش اظهار داشت: این واحد‌ها معمولا برای دهک‌های پایین جامعه ساخته و با شیوه اجاره به شرط تملیک نیز واگذار خواهند شد.

او افزود: از کل سهمیه استان در مناطق شهری احداث ۱۲ هزار واحد نیز توسط بخش خصوصی در سطح استان پیش بینی شده که در این شرایط شیوه اینگونه است که به افرادی که داخل شهر‌ها زمین دارند، تسهیلات برای ساخت پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.