تعیین مهلت برای ساماندهی دکه‌های حاشیه سد مهاباد

رئیس امور آب مهاباد گفت: فعالیت بدون مجوز دکه‌های حاشیه سد این شهر برای این که در آینده نزدیک به یک معضل تبدیل نشود، ساماندهی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، رضا جهین رئیس امور آب مهاباد گفت: با توجه به وضعیت خاص و ایمنی سد مهاباد برای شهروندان و در راستای جلوگیری از آلوده شدن آب آن، نظارت بر فعالیت دکه‌های حاشیه سد با مشارکت محیط زیست، امور آب، شبکه بهداشت و درمان و نماینده فرمانداری در دستور کار قرار گرفت.

جهین گفت: ظرف چند روز آینده اخطاریه نهایی با امضای ۴ دستگاه متولی و با حضور اصحاب رسانه و صدا و سیما به صاحبان دکه‌های حاشیه سد مهاباد داد خواهد شد.

وی گفت: از روز ابلاغ آن صاحبان این دکه‌ها یک هفته فرصت دارند نسبت به جمع آوری آن که مشکلات زیادی از نظر بهداشتی و امنیتی برای سد به وجود آورده اقدام کنند.

رئیس امور آب مهاباد گفت: امکان تردد در مسیر "تاقه دار" در ورودی شهر مهاباد نیز برای خودرو‌های سنگین حامل مواد شیمایی، نفتی و سوخت بر که برای مخزن سد که یک تهدید جدی است باید ممنوع اعلام شود.

جهین افزود: سد مهاباد تنها منبع تامین کننده آب شرب این شهرستان است و در صورت مناسب بودن بارش‌های سال آبی جاری و پر شدن مخزن سد مهاباد برنامه ریزی شود که سهمیه بخش کشاورزی شهرستان را از ۹۰ به ۱۱۰ میلیون متر مکعب طی چهار مرحله برسانیم.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.