سفیر روسیه در اتحادیه اروپا:

اتحادیه اروپا در مذاکرات تضمین‌های امنیتی می‌تواند نقش حمایتی را ایفا کند

سفیر روسیه در اتحادیه اروپا گفت این اتحادیه به عنوان یک سازمان غیرنظامی می‌تواند نقش حمایتی خود را در مذاکرات تضمین‌های امنیتی ایفا کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ولادیمیر چیژوف، سفیر روسیه در اتحادیه اروپا اعلام کرد در مذاکرات بر سر تضمین‌های امنیتی بین مسکو و واشنگتن، اتحادیه اروپا می‌تواند نقش حمایتی را ایفا کند.

در حالی که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شده که مسکو در تلاش است اتحادیه اروپا را از مذاکرات تضمین امنیتی با آمریکاو ناتو کنار بگذارد، سفیر روسیه در اتحادیه اروپا اعلام کرد بدیهی است که اتحادیه اروپا به عنوان یک سازمان غیرنظامی می‌تواند نقش حمایتی خود را در مذاکرات تضمین‌های امنیتی ایفا کند البته، لازم است با برخی از کشور‌های عضو این اتحادیه در این باره صحبت شود چرا که برخی از آن‌ها بخشی از اتحادیه اروپا هستند که سرنوشت امنیت اروپا تا حد زیادی به آن‌ها بستگی دارد و ما برای این گفت‌وگوها آماده هستیم.

سفیر روسیه در اتحادیه اروپا با اشاره به اینکه شرکای غربی، از جمله آمریکا، تمایل خود برای برگزاری این مذاکرات نشان می‌دهند، گفت: همه ما را متهم می‌کنند که خطوط قرمز داریم، در حالی که خود آنها دقیقا همین کار را می‌کنند و خطوط قرمز آن‌ها نه منافع امنیتی، بلکه از سوی  مواضع مذاکره کننده به آنها دیکته شده است.

او معتقد است که واکنش اتحادیه اروپا به پیشنهاد‌های روسیه در مورد تضمین‌های امنیتی ممکن است مبهم باشد و این بدان معنی است که همکاری ها بین دو طرف در آینده آسان نخواهد بود.

همچنین رسانه های روسی به نقل از سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه این کشور اعلام کردند مسکو به پاسخ واشنگتن به پیشنهادات روسیه در خصوص تضمین های امنیتی نیاز فوری دارد.

چندی پیش، مسکو پیش نویس توافقنامه بین روسیه، آمریکا و ناتو درباره تضمین‌های امنیتی را منتشر کرد. در صورت موافقت با این پیشنهادها، ناتو از پیشروی در شرق اروپا منع خواهد شد. این توافق همچنین آمریکا و روسیه را از استقرار موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد در فاصله‌ای از قلمرو یکدیگر منع می‌کند.

موضوع امنیتی در زمینه تنش‌های اطراف اوکراین اهمیت پیدا کرده است، زیرا گزارش‌ها ادعا می‌کنند که روسیه نیرو‌های مستقر در نزدیکی مرز اوکراین را برای آماده‌سازی برای تهاجم مستقر کرده است.

مسکو بار‌ها این اتهامات را محکوم و به فعالیت نظامی ناتو در نزدیکی مرز‌های روسیه اشاره کرده است و آن را تهدیدی برای امنیت ملی خود می‌داند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
به نظر من دنیا باید چند تا ابرقدرت داشته باشه تا جلوی اشتباهات همدیگه رو بگیرن و دنیای تک ابرقدرتی دنیای غیر ممکنه
آخرین اخبار