استاندار اردبیل مطرح کرد؛

اختصاص ۹ هزار میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های اقتصادی استان اردبیل

استاندار اردبیل گفت: ۹ هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های اقتصادی این استان در سفر رئیس جمهور به اردبیل اختصاص یافته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سید حامد عاملی، استاندار اردبیل امروز در جلسه گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: ۹ هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های اقتصادی این استان در سفر رئیس جمهور به اردبیل اختصاص یافته است که این اعتبارات با هدف رونق تولید و اشتغال در استان مصوب شده و بانک‌های عامل موظف هستند این اعتبارات را در اختیار طرح‌های اقتصادی قرار دهند.

او افزود: در سفر رئیس جمهور به استان اردبیل مقرر شد بانک ملی ۲هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان ،بانک سپه هزار میلیارد تومان، بانک‌های تعاون،صادرات،ملت،تجارت و صنعت و معدن ۵۰۰ میلیارد تومان، بانک توسعه صادرات ۳۰۰ میلیارد تومان، پست بانک۳۰۰ میلیارد تومان و صندوق کارآفرینی امید ۳۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های اقتصادی استان پرداخت کنند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه شاخص‌های اقتصادی استان پایین است، افزود:بانک‌ها منابع و مصارف خود را همگام با استان‌های دیگر تنظیم کرده و در پرداخت تسهیلات به طرح‌های اقتصادی اهتمام جدی داشته باشند در غیر این صورت مدیران بانک‌های عامل مورد مواخذه قرار می‌گیرند.

او افزود: مدیران بانک‌های عامل نسبت به گرفتاری مردم بی تفاوت نباشند چرا که وضعیت اقتصادی استان مطلوب نیست، ضمن اینکه وضعیت نامطلوب اقتصادی در افزایش آسیب های اجتماعی تاثیر بیشتری گذاشته است.

عاملی گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی استان با مشکل سرمایه در گردش و ثابت مواجه هستند و بانک‌ها موظف هستند تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت را در اختیار واحدهای تولیدی و صنعتی قرار دهند.

او اظهار کرد: طرح‌های اقتصادی استان که نیازمند سرمایه ثابت هستند تا پایان هفته به تفکیک بانک‌ها مشخص شده و ضروری است تا پایان سال بانک‌ها تسهیلات سرمایه ثابت این طرح‌ها را پرداخت کنند.

استاندار اردبیل بیان کرد: به منظور تامین منابع مالی تعدادی از طرح‌ها و واحدهای تولیدی، اقتصادی و صنعتی استان در قالب سرمایه ثابت و سرمایه در گردش نیازمند همکاری و مشارکت بانک‌ها هستند.

عاملی افزود: فعالیت‌های اقتصادی مستلزم منابع مالی است و برای رفع این مشکل پرداخت تسهیلات برای طرح‌ها و واحدهای اقتصادی بعد از تصویب در کارگروه تخصصی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و یا اشتغال، سرمایه گذاری برابر ضوابط بانکی انجام می‌شود.

او با بیان اینکه تلاش ما تامین منابع مورد نیاز برای رسیدن به اهداف و ارتقای شاخص‌های اقتصادی خواهد بود، گفت: برای سال ۱۴۰۱ تمامی دستگاه‌ها اجرایی باید طرح‌های جدید با ایده‌های نو در جهت افزایش اشتغال پایدار ارایه داده و این طرح‌ها را به نتیجه برسانند تا تعهد ایجاد شغل به معنای واقعی محقق شود.

استاندار اردبیل افزود: حل مشکل ریشه‌ای اشتغال ، توسعه اقتصادی و بهبود معیشت مردم از اولویت‌های کاری دولت سیزدهم است و مدیران اجرایی استان برای دست‌یابی به اهداف دولت باید بیش از پیش تلاش کنند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.