شکستن رکورد دایی و پله، بهترین خاطره رونالدو و مسی در ۲۰۲۱

کریستیانو رونالدو و لیونل مسی رکورد‌های مختلفی را در فصل گذشته میلادی به نام خود ثبت کردند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، به روز‌های پایانی سال ۲۰۲۱ میلادی نزدیک می‌شویم و می‌توان گفت در این سال میلادی نیز کریستیانو رونالد و لیونل مسی ۲ اسطوره دنیای فوتبال نیز مانند سال‌های جوانی خود عملکردی درخشان داشتند و نسبت به خیلی از ستارگان جوان حال حاضر دنیای فوتبال آمار مطلوبی را از خود ثبت کردند.

رونالدو و مسی که هر ساله رکورد‌های فراوانی را در دنیای فوتبال به نام خود می‌کنند در سال ۲۰۲۱ میلادی نیز در شرایطی که اکنون از بازیکنان پا به سن گذاشته دنیای فوتبال محسوب می‌شوند توانستند رکورد‌های منحصر به فرد دنیای فوتبال را به نام خود کنند رکورد‌هایی که بسیاری از اسطوره‌های دنیای فوتبال حتی به آن نزدیک نشده اند، اما رونالدو مسی در شرایطی که ۳۴ و ۳۶ سال سن دارند توانسند به آن دست یابند.

در سال ۲۰۲۱ میلادی رونالدو و مسی در مجموع ۱۰ رکورد دنیای فوتبال را به نام خود کردند و ۱۰ بار رکورد شکنی کردند. در این سال میلادی رونالدوی پرتغالی ۷ رکورد را در دنیای فوتبال برای خود کرد در حالی که اسطوره آرژانتینی تنها ۳ رکورد زد. این در شرایطی است که مسی در سال ۲۰۲۱ میلادی هفتمین توپ طلای خود را نیز به دست آورد.

رونالدو در سال ۲۰۲۱، ۷ رکورد زد و شاید مهمترین رکوردی که این اسطوره ۳۶ ساله به نام خود کرد، رکورد گل‌های ملی اسطوره فوتبال ایران و آسیا علی دایی بود. رونالدو در سال ۲۰۲۱ میلادی توانست رکورد ۱۰۹ گل ملی علی دایی را بشگند و به تنهایی نام خود را به عنوان برترین گلزن تاریخ بازی‌های ملی ثبت کند. این رکورد شکنی در حالی بود که علی دایی ۱۵ سال به تنهایی عنوان برترین گلزن بازی‌های ملی را یدک می‌کشید.

رونالدو و مسی

۳ رکوردی که ستاره آرژانتینی دنیای فوتبال لیونل مسی شکست مربوط به پله اسطوره‌ای بود. مسی در سال ۲۰۲۱ توانست رکورد بهترین گلزن تاریخ یک باشگاه با بارسلونا که ۶۷۲ گل به ثمر رساند و رکورد پله با ۶۴۶ گل شکست.

رکورد دومی که مسی شکست باز هم برای پله بود. پیش از این اسطوره برزیلی با به ثمر رساندن ۴۶۹ گل در لیگ برزیل رکورد دار زننده بیشترین گل در یک لیگ بود. اما مسی با ۴۷۴ گل در لالیگا از رکورد پله گذشت. سومین رکورد مسی شکستن رکورد تعداد گل‌های ملی پله بود مسی با ۸۰ گل ملی از ۷۸ گل پله گذشته و بهترین گلزن تاریخ قاره آمریکای جنوبی شد.

رونالدو و مسی سال‌های پایانی دوران حرفه‌ای فوتبال خود را پشت سر می‌گذارند، اما همچنان رکورد‌های بزرگی باقی مانده است که این ۲ اسطوره به دنبال دست یابی به آن هستند.

رکورد شکنی رونالدو و مسی


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار