ساماندهی قبور مطهر شهداء ماسوله مبتنی بر ضوابط میراث فرهنگی

دومین نشست ساماندهی قبور مطهر شهداء ماسوله با در نظر گرفتن ضوابط و حرائم میراث‌فرهنگی برگزار شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سید محمدعلی حسینی‌نسب، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فومن امروز در دومین جلسه ساماندهی مزار شهداء گمنام شهر تاریخی ماسوله که در محل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان برگزار شد، گفت: قبور مطهر شهداء شهر تاریخی ماسوله مبتنی بر ضوابط و حرائم میراث‌فرهنگی با توجه به ارزش‌های معنوی و فرهنگی مردم منطقه ساماندهی شود.

او افزود: حیات اجتماعی، فرهنگی و امنیت و آرامش امروز ما حاصل فداکاری‌ها و ایثار شهداء گرانقدر است، از این رو حراست از داشته‌های این دیار که بخشی از میراث فرهنگی و معنوی آن محسوب می‌شود از ضرورت و اهمیت دوچندان برخوردار است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فومن گفت: وجود زیبنده مزار مقدس شهداء در شهر تاریخی ماسوله که در شرف ثبت جهانی است می‌تواند فرصت مناسبی برای معرفی و شناساندن فرهنگ دفاع مقدس و جنگ تحمیلی به گردشگران خارجی نیز باشد و لازم است این حرکت فرهنگی را به منظور صیانت از ارزش‌های انقلابی دنبال کنیم.

حسینی‌نسب افزود: اهمیت ساماندهی قبور مطهر شهداء با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط به منظور ایجاد جلوه‌ای از نماد میراث‌داران اصلی و سرمایه‌های معنوی در دستورکار این اداره بوده و لزوم تسریع در اجرای طرح‌های پیشنهادی متناسب با ضوابط و قوانین شهر تاریخی ماسوله و همچنین منظر تاریخی- فرهنگی ماسوله الزامی است.

او تصریح کرد: بنا‌ها و منظر تاریخی – فرهنگی شهر تاریخی ماسوله بخشی از سند اصالت و شناسنامه مردم فومن بوده و صیانت و حفظ آن به عنوان ثروت فرهنگی تاریخی برای فرزندان و آیندگان و همچنین در حوزه گردشگری داخلی و خارجی با مشارکت عمومی پدیدار می‌شود.

 

 

انتهای پیام/م.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.