آغاز توزیع یکصد میلیون تومان بسته معیشتی بین نیازمندان در کردستان

توزیع ۳۰۰ بسته معیشتی به ارزش بیش از یکصد میلیون تومان بین نیازمندان کردستانی با حمایت بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و تلاش گروه‌های جهادی دانشجویی دانشگاه کردستان آغاز شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،مهدی طالبی مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در کردستان امروز در رزمایش احسان دانشجویی جمعیت جهادگران و بسیجیان که در دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار داشت: این بسته‌ها شامل برنج، روغن، مرغ و مواد پروتئینی است که بین اقشار ضعیف در مناطق حاشیه شهر‌های استان توزیع می‌شود.

 طالبی اضافه کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا بیش از ۱۶۴ هزار بسته پروتئینی، بهداشتی، لوازم التحریر و معیشتی به ارزش ۷۰ میلیارد تومان ریال توسط این نهاد بین نیازمندان استان توزیع شده است.

او افزود: در حوزه بهداشت و درمان اقدامات فراوانی صورت گرفته است از جمله بیمارستان رازی بانه که بعد از ۱۵ سال در ایام کرونا به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در کردستان در مورد سایر اقدامات این نهاد هم افزود: ستاد اجرایی فرمان امام، بخش‌های مختلفی دارد که یک بخش آن بنیاد برکت است و حوزه‌های اشتغال و حوزه‌های زیر بنایی مدارس را دنبال می‌کند.

طالبی یادآور شد: برای معلولان کودک و نوجوان زیر ۱۴ سال استان هم با بهزیستی تفاهم‌نامه‌ای تنظیم کرده‌ایم که بر اساس آن ۲۷ هزار دستگاه ویلچر تامین کنیم و تا به حال ۱۰۰ دستگاه به سازمان بهزیستی استان تحویل شده است.

او اضافه کرد: در بحث مدارس نیز تعهد کردیم ۶۴ مدرسه را بسازیم که از این ۶۴ مدرسه حدود ۳۸ مدرسه تکمیل و در اختیار اداره کل آموزش و پرورش قرار داده شده است و بقیه هم در دست ساخت است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام در کردستان در زمینه اهداف گروه‌های جهادی هم گفت: از گروه‌های جهادی انتظار می‌رود، چون به طور مستقیم‌تر با مردم ارتباط دارند آسیب‌های اجتماعی استان را بشناسند و با جمع بندی صحیح و مدبرانه و انجام کار تخصصی این آسیب‌ها را برطرف کنند.

مسئول نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه کردستان هم با بیان اینکه در راستای کار جهادی از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد، افزود: ارتباط خوبی که ستاد اجرایی با مراکز علمی به ویژه تشکل‌های انقلابی گرفته بوده اتفاق خیلی خوبی است و امیدوایم تداوم یابد و تقویت شود.

حجت الاسلام عباسعلی فرهنگیان با اشاره به اینکه هدف ما کمک به مردم و دستگیری از افراد نیازمند است، گفت: نهاد نمایندگی دانشگاه کردستان برای پیش برد کار‌های انقلابی به ویژه کار‌هایی از این دست که نفع آن به توده مردم می‌رسد تمام قد در کنار ستاد اجرایی و بسیجیان خواهد بود.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان و عضو شورای مدیریت جمعیت جهادگران و بسیجیان گام دوم هم در این نشست اظهار داشت: دانشجویان و جوانان به عنوان مجموعه‌های خودجوش مردمی باید نقش حلقه‌های میانی در منظومه فکری تمدن ساز رهبری را ایفا نمایند و پیشران حرکت‌ها و فعالیت‌های تمدن ساز شوند.

سجاد مرتضی‌پور با بیان اینکه فعالیت گروه‌های جهادی یکی از اقدامات و فعالیت‌های موثری است که هدف وجود حلقه‌های میانی را به وضوح در آن خواهیم دید، افزود: فعالیت‌های جهادی از بعد دیگر با ایجاد دغدغه در جهادگران برای احصا مشکلات و برنامه‌ریزی برای حل آن، باعث خودسازی و توفیق خدمت‌گزاری جهادگران می‌شود.

او ادامه داد: در رزمایش امروز احسان دانشجویی، حدود ۳۰۰ بسته معیشتی به ارزش بیش از یک میلیارد ریال با حمایت بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) توسط گروه‌های جهادی دانشجویی تهیه شد و با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی دیگر اقشار در میان نیازمندان استان کردستان توزیع می‌شود.

مرتضی پور گفت: یکی از مهم‌ترین نکات توزیع بسته‌های معیشتی، پیوست فرهنگی رسانه‌ای آن بوده که بسیار مهم و ضروری است و توجه ویژه تری را نیاز دارد و در فعالیت‌های قبلی نیز تجربه شده است.

او افزود: در پویش احسان غدیر، گروه‌های جهادی دانشجویی دانشگاه کردستان با حمایت بنیاد احسان و مساعدت خیرین و دانشگاهیان، ۴۰۰۰ پرس غذای گرم طبخ کردند و در مناطق حاشیه‌ای سنندج توزیع شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.