دیپلمات آمریکایی:

علیرغم برخی موارد غیرقابل قبول، آمریکا آماده کار روی پیشنهاد امنیتی روسیه است

یک مقام آمریکایی با بیان آنکه برخی موارد پیشنهاد امنیتی روسیه غیرقابل قبول است، از آمادگی واشنگتن برای کار برروی این پیشنهاد خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «کارن دونفرید» دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا، با اشاره به پیشنهاد امنیتی اخیر روسیه اعلام کرد که علیرغم برخی موارد «غیرقابل قبول»، آمریکا آمادگی کار بروی این پیشنهاد را دارد.

دونفرید در بخشی از سخنان خود گفت: «ما آماده بحث در مورد پیشنهادات روسیه هستیم. مواردی وجود دارد که ما آمادگی داریم روی آن‌ها کار کنیم و معتقدیم که بحث درباره مواردی که توضیح دادم شایستگی دارد. چیز‌های دیگری در این اسناد وجود دارد که روس‌ها می‌دانند غیرقابل قبول است.»

این دیپلمات آمریکایی همچنین ابراز امیدواری کرد که مذاکرات امنیتی دوجانبه بین واشنگتن و مسکو در ماه ژانویه برگزار شود.

دستیار وزیر امور خارجه آمریکا همچنین افزود: «آمریکا معتقد است هر گونه رایزنی با روسیه اگر در فضای تنش‌زدایی در اطراف اوکراین اتفاق بیفتد، سازنده‌تر خواهد بود.»


بیشتر بخوانید


اوکراین در حال حاضر نقطه عطف اصلی بین روسیه و غرب است. آمریکا مدعی است که روسیه بیش از ۱۰۰ هزار سرباز در مرز‌های اوکراین مستقر کرده و به احتمال زیاد برای تهاجم به این کشور آماده شده است. مسکو برخلاف ادعا‌های غرب و ناتو بار‌ها اعلام کرده است که قصد حمله به کی‌یف را ندارد.

این تنش‌ها زمانی تشدید شد که ماه گذشته «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، مدعی شد روسیه نیرو‌های خود را در نزدیکی مرز اوکراین افزایش داده است و قصد حمله دارد. کشور‌های عضو ناتو با حمایت تسلیحاتی و سیاسی از اوکراین به دنبال تنش‌آفرینی در منطقه هستند و ادعای آن‌ها حمایت از کشوری است که هنوز عضو این اتحادیه نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار