راه اندازی شهرک پزشکان در حد زمین باقی ماند

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: در دوره‌های قبل راه اندازی شهرک پزشکان برنامه ریزی شداما این موضوع در حد جانمایی باقی ماند باید مسئولان وقت پاسخگو باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت الاسلام و المسلمین احمدحسین فلاحی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه بیمارستان ارتش همدان در حال توسعه بوده و ساخت بیمارستان سپاه در دستور کار قرار گرفته که در گذشته مجوز دریافت کرده است، گفت: تنها استانی که مجوز ساخت بیمارستان به سپاه دادند، همدان بوده و با راه اندازی این بیمارستان، ظرفیت بیمارستان‌ها در همدان بسیار مطلوب خواهد بود که باید برای آسایشگاه همراهان بیماران برنامه ریزی داشته باشیم.

او ادامه داد: در دوره‌های قبل راه اندازی شهرک پزشکان برنامه ریزی شد همچنین برای ساخت این شهرک جانمایی انجام و با سرمایه گذار نیز رایزنی‌ها صورت گرفت و قرار بر آوردن پنج هزار میلیارد تومان آورده از سوی سرمایه گذار شد که این موضوع در حد جانمایی باقی ماند و علت عدم راه اندازی شهرک را باید مسئولان وقت پاسخگو باشند.

فلاحی با اشاره به نیمه کاره بودن مرکز درمان سرطان فرشچیان گفت: در این بیمارستان میلیارد‌ها تومان هزینه شده و تنها یک بخش آن افتتاح شده و تا کنون راه اندازی نشده که به علت عدم پرداخت تعهدات، این بنیاد در حال جمع آوری از بیمارستان بوده که در صورت رها شدن این طرح، یکی از طرح‌های مهم کشور سوخته می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس از طرح تفکیک آموزش پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی و ادغام بخش آموزش پزشکی به وزارت علوم خبر داد و گفت: این طرح از جمله طرح‌هایی است که وزیر علوم با جدیت به دنبال این طرح است.

او گفت: این طرح از جمله طرح‌هایی است که مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در راستای اجرای این طرح پزشکان به امر درمان می‌پردازند و با بحث آموزش درگیر نمی‌شوند.

فلاحی با بیان اینکه شورای انقلاب فرهنگی در بحث چالش مهاجرت پزشکان و کمبود پزشک ورود یافته، ادامه داد: مصوباتی انجام شد که در آینده دانشجوی رشته پزشکی بیشتر پذیرفته شود چرا که در برخی بیمارستان‌ها با کمبود پزشک مواجه هستیم.

اوبه کمبود پزشک در بیمارستان‌ها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در بیمارستان آتیه همدان با کمبود پزشک متخصص ارتوپد مواجه هستیم و این درحالیست که میلیارد‌ها تومان تجهیزات برای این بیمارستان هزینه شده و به علت نبود پزشک متخصص بدون استفاده باقی مانده است.

این نماینده مجلس به صف‌های طولانی در قسمت اورژانس بیمارستان بعثت همدان نیز اشاره کرد و گفت: در این بیمارستان شهروندان از عصر تا ساعات پایانی شب در صف‌های طولانی حضور داشته و ساعت‌ها منتظر ویزیت پزشک هستند که این موضوع نشان دهنده کمبود پزشک طب اورژانس در بیمارستان است و پیرو پیگیری‌های انجام شده در آینده ظرفیت پذیرش دانشجویان رشته پزشکی افزایش خواهد داشت.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار