رونمایی از کتاب هوشنگ‌نامه در بوانات

در مراسمی با حضور فعالان فرهنگی بوانات، از کتاب هوشنگ نامه مجموعه آثار ادبی و اشعار عامیانه شاعر کهنسال بواناتی هوشنگ خشکجان که توسط دختر وی تهیه و گردآوری شده، رونمایی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  حسین برزگر رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان بوانات در مراسم رونمایی از کتاب هوشنگ نامه، گفت: این مجموعه شعر زیبایی‌های خاص خود را دارد و امیدواریم این نامداری در فضل و شعر و هنر که در قلوب تک تک فرهیختگان بواناتی نهاده شده پیوسته برقرار باشد.

او افزود: امسال برنامه‌های خوبی در زمینه رو نمایی از کتاب‌های نویسندگان بواناتی اجرا شده و انجام این کارهای خوب و اثر بخش نشان از تدابیر شایسته فرماندار بوانات دارد که با همراهی و همدلی تک تک مسوولین شهرستان در حوزه فرهنگ و هنر به خرج دادند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوانات همچنین با تشکر از برپایی این مراسم گفت: این کارهای فرهنگی ادبی خوب را می‌توان به سایر بخش‌های فرهنگی و هنری تعمیم داد و باید بابت این فهم و درک عمیق از شعر و ادب از حضور شما دوستداران فرهنگ وهنر تقدیر کرد.

این مقام مسئول از حمایت سرکار خانم فاطمه خشکجان که در گرد آوری اشعار پدر شان و همراهی دیگر اعضای خانواده نیز تقدیر و اضافه کرد: امیدوارم این حرکت ‌های خوب و بنیانی در آینده نیز ادامه پیدا کند و خشنودی پروردگار را به همراه داشته باشد.

فاطمه خشکجان، گرد آورنده و مولف کتاب هوشنگ نامه نیز درباره این مجموعه‌ اشعار گفت: «کتاب هوشنگ نامه» نام مجموعه اشعاری است که پدرم سراییده و انتشارات نویسندگان پارس آن را چاپ و منتشر کرده است که تمام محتوای اشعار کتاب را حول محور عشق به خدا، اهل بیت ودوست داشتن مردم سرزمین کهن بوانات سروده است.

نگهدار هاشمی، معاون فرماندار بوانات نیز در سخنانی پیرامون کتاب و عشق و عشق ورزی به حوزه کتاب و کتابخوانی در نگاه بلند نویسندگان، گفت: این عشق است که‌ انسان را جاودانه و از حیوان متمایز می‌کند.

او افزود: عشق بر ادبیات و فرهنگ ما غالب است که در اثر زیبای هوشنگ نامه نیز نمود خاص خود را دارد.

هاشمی همچنین با اشاره به کتاب هوشنگ نامه و خواندن ابیاتی از این کتاب تصریح کرد: تمام مصادیق حرف هایی که نمی‌توان گفت و در دل انسان مانده در این مجموعه وجود دارد.

هاشمی با اشاره به تاثیر کلام در زندگی انسان‌ها گفت: برخی از اشعار به شدت روی زندگی برخی تاثیر گذاشته، چراکه گاهی یک بیت می‌تواند زندگی یک فرد را متحول کند که این مصداق را می‌توان در اشعار ث و کلام فرهنگوران و هنرمندان بواناتی دید و احساس کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار