کاهش ۹۸ درصدی آب با دستگاه محلول پاش کشاورزی

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: تولید دستگاه محلول پاش کشاورزی باعث کاهش ۹۸ درصدی آب در کشاورزی می‌شود.

علایی زاده، مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان د رگفت‌وگو با باشگاه خبرنگارن جوان، با اشاره به  دستگاه محلول پاش کشاورزی  اظهار کرد: این شرکت دانش بنیان با هدف هوشمند سازی و کاربرد روباتیک در حوزه کشاورزی فعالیت می‌کند. یکی از این محصولات روباتیکی در حوزه کشاورزی، ربات‌های محلول پاش هستند که می‌توانند به صورت کاملا هوشمند با سرعت تقریبا ۱۰ برابر نسبت به روش سنتی مزارع را محلول پاشی کنند.

او افزود: کاهش ۹۸ درصدی آب، کاهش حدود ۲۰ تا ۳۰ درصدی سم و دقت بالا در محلول پاشی با تنظیم دبی متناسب با سرعت پهباد از کاربرد‌های این ربات محلول پاش است. با استفاده از این روش دیگر تماس مستقیم با محصول، کوبیدگی در مزارع کشاورزی صورت نمیگیرد و بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد محصولات کشاورزی را افزایش می‌دهد و عملکرد کشاورزان را بهتر می‌کند. قیمت محصولات محلول پاش تولید داخلی، ۳۰ درصد کم‌تر از قیمت نمونه خارجی آن است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به محصول گرده افشان گفت: این محصول با سرعت بسیار بالاتر نسبت به روش سنتی به کمک پهباد، پودر‌های گرده را به صورت هوشمند و با تشخیص نوع درخت به درختان می‌پاشد که در این شرایط لقاح مصنوعی صورت می‌گیرد.

محصول گرده افشان برای اولین بار در دنیا ثبت اختراع آمریکا را گرفته و به تولید انبوه رسیده است و در آینده، صادرات این محصول انجام خواهد شد. باتوجه به تکنولوژی بکار رفته در این دستگاه، قیمت تمام شده بالایی دارد و تهیه آن برای کشاورزان دشوار است که آن‌ها می‌توانند با حمایت دولت آن را خریداری کرده و استفاده کنند.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار