مشاور وزیر میراث فرهنگی خبر داد؛

مطالعات تکمیلی پرونده ثبت جهانی ماسوله در حال تدوین است

مشاور وزیر میراث فرهنگی گفت: مطالعات تکمیلی و جامع پرونده ثبت جهانی ماسوله در حال تدوین و ویرایش مطابق با نظر کارشناسان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمدحسین طالبیان، مشاور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری غروب امروز (چهارشنبه اول دی ماه) در دیدار با استاندار گیلان ثبت جهانی ماسوله را از منظر فرهنگی دارای اهمیت خواند.

او با اشاره به اینکه مطالعات تکمیلی و جامع این پرونده در حال تدوین، اصلاح و ویرایش مطابق با نظر کارشناسان دفتر ثبت جهانی وزارت میراث فرهنگی است، گفت: در هر سال، کشورمان دارای یک سهمیه برای معرفی به یونسکو به منظور ثبت جهانی است.

مشاور وزیر میراث فرهنگی افزود: باید نهایت تلاش برای ثبت جهانی ماسوله که دارای ارزش برجسته فرهنگی است، انجام شود.

طالبیان وفاق و اتفاق نظر همه مسئولان استانی در بخش‌های مختلف برای تحقق این مهم و رفع موانع پیش روی آن را یک ضرورت اعلام کرد.

جلسه رفع موانع ثبت جهانی ماسوله تشکیل می‌شود

اسدالله عباسی، استاندار گیلان نیز شهر تاریخی ماسوله را منحصر به فرد و دارای شاخصه‌هایی ممتاز خواند و از تشکیل جلسه رفع موانع ثبت جهانی آن خبر داد.

او با بیان اینکه در استان گیلان، حداکثر توان خود را برای فراهم آمدن ثبت جهانی این شهر تاریخی و دارای اهمیت، گذاشته ایم، گفت: ماسوله دارای ظرفیت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف میراث فرهنگی و گردشگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار گیلان تصریح کرد: ثبت جهانی ماسوله، اقتصاد محلی را تحت تأثیر قرار داده و زمینه‌های رشد آن را فراهم می‌سازد.

دیدار استاندار گیلان با مشاور وزیر میراث فرهنگی

ماسوله با ۳۵۰ خانه تاریخی و قدمتی ۸۰۰ تا هزار ساله در ۲۵ کیلومتری جنوب غربی شهرستان فومن و در ۶۲ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

این شهرک تاریخی در سال ۱۳۵۴ با شماره ۱۰۹۰ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.