افزایش بهای نفت در بازار جهانی/ طلا به ثبات رسید

سرمایه گذاران این روز‌ها به دلیل کاهش شدید ذخایر نفتی در آمریکا، انتظار افزایش بهای نفت در بازار انرژی را دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، گزارش‌های جدید منتشر شده از آمریکا نشان داد ذخایر نفت خام این کشور بیش از حد انتظار کاهش داشته است. همین موضوع باعث افزایش بهای طلای سیاه در بازار جهانی شد. 

بر این اساس، بهای معاملات آتی نفت برنت دریای شمال امروز با ۰.۳ درصد افزایش به ۷۵ دلار و ۵۳ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۰.۳۸ درصد افزایش، ۷۳ دلار و ۴ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. 

در بازار فلزات گرانبها نیز، طلا به ثبات رسید و هر اونس آن ۱۸۰۴ دلار معامله شد. 

شاخص دلار نیز در بازار معاملات ارزی در ۹۶.۰۴۲ واحد تثبیت شد. نرخ برابری یورو و دلار استرالیا در برابر دلار آمریکا نیز امروز در راستای روند افزایشی روز‌های  گذشته خود ۱.۱ درصد افزایش داشت.

این روز‌ها بازار‌های سرمایه گذاری به شدت تحت تاثیر اخبار مربوط به اوج گیری مجدد سویه جدید کرونا موسوم به امیکرون است. روز گذشته بخش‌های زیادی از اروپا اعلام کردند به دلیل افزایش آمار ابتلا به کرونا برخی محدودیت‌های کرونایی را مجدداً اعمال خواهند کرد.

انگلیس به عنوان یکی از کشور‌هایی که این روز‌ها بیشترین تعداد بستری و ابتلا به کرونا ویروس در جهان را دارد گفته قرار است تدابیر بهداشتی سختگیرانه‌ای در آستانه تعطیلات سال نوی میلادی در سراسر کشور اعمال کند.

جو بایدن نیز روز گذشته از تمامی شهروندان آمریکایی خواست به سرعت در جهت واکسیناسیون همگانی همکاری کنند و تمام دوز‌های واکسن کرونا را تزریق کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار