ریابکوف خبر داد:

استفاده آمریکا از گفتگو‌ها به عنوان پوششی برای تقویت نظامی اوکراین

معاون وزیر خارجه روسیه در سخنانی اعلام کرد آمریکا تلاش دارد تا از گفتگو‌ها به عنوان پوششی برای تقویت نظامی اوکراین بهره ببرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: پیشنهاد‌های خودمان را درباره زمان مذاکرات تضمین‌های امنیتی به واشنگتن ارائه کردیم و منتظر پاسخ آن هستیم.

ریابکوف افزود: تلاش واشنگتن برای استفاده از گفتگو‌ها به عنوان پوششی برای تقویت نظامی اوکراین، باعث بحرانی شدن اوضاع خواهد شد.
پیشتر در تماس تلفنی جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، دو طرف از حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی اوکراین حمایت و بر لزوم کاهش تنش و اجرای کامل توافقنامه مینسک از سوی روسیه تاکید کردند.

دو طرف تاکید کردند: هر گونه تجاوز نظامی به اوکراین عواقبی بزرگ و هزینه‌ای سنگین در پی خواهد داشت. این در حالی است که پوتین روز سه شنبه گفته بود روسیه در مواجهه با آمریکا بر سر موضوع اوکراین هیچ راهی برای عقب نشینی ندارد و اگر خواسته‌های مسکو در بسته پیشنهادی برای تضمین امنیت در مرز‌ها برآورده نشود ممکن است واکنش تند این کشور را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار