تولیت حرم حضرت معصومه(س):

مسئولیت‌ها امانت‌ الهی هستند

آیت الله سعیدی گفت:مسئولیت‌ها امانت‌ و امتحان الهی در دست متصدیان امور هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت الله سیدمحمد سعیدی،تولیت حرم بانوی کرامت  در پنجمین نشست شورای اداری استان قم که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: خدا را شاکر هستیم که در این برهه زمانی به ما مسئولانی را هدیه کرده است که برای امت اسلام، کشور، رسیدن به اهداف بلند اسلام و عمل به رهنمود‌های رهبری نهایت تلاش را دارند.

او با بیان این که برخی از مسئولیت‌ها قداست دارند و برخی هم قداست ندارند، گفت: مأموریت و مسئولیت انبیا و اولیای خدا بر اساس قابلیت، تجربه و کسب علم نیست و حضرت عیسی (ع) در شرایطی به مسئولیت می‌رسند که حتی یک روز هم سابقه مدیریت و یا علم آموزی نداشتند.

تولیت حرم بانوی کرامت  با تأکید بر این که مدیریت و مسئولیت در اسلام ذاتا ارزشمند نیست تا انسان برای رسیدن به آن‌ها تلاش کند، افزود: این مسئولیت‌ها امانت‌های الهی در دست متصدیان امور هستند و آن‌ها انجام وظیفه می‌کنند و در دورانی که این امانت به آن‌ها سپرده شده آن را حفظ و حراست می‌کنند و در موعد مقرر هم به دیگری می‌سپارند.

سعیدی با بیان این که ما در دوران مسئولیت‌مان نامه عمل‌مان را تنظیم می‌کنیم، افزود: این صندلی‌هایی که روی آن نشسته‌اید و دستگاهی که در آن مأموریت دارید برای خدمت به اسلام و اهل بیت (ع) بنا شده و عده قابل توجهی از خدمت گذاران آمدند و رفتند و آن چه از آن‌ها باقی می‌ماند نامه اعمال آن‌ها است.

تولیت حرم مطهر  گفت: ما با این مسئولیت‌هایی که خدا عنایت کرده است  امتحان می‌شویم و اگر مسئولی بتواند بار امانت را به درستی به دوش بکشد، احقاق حقی کند، فسادی را از بین ببرد، انحرافی را به صراط مستقیم تبدیل کند و احکام الهی را در حوزه مسئولیت خود اجرا کند مأجور خواهد بود.

امام جمعه قم با بیان این که خداوند بشر را طوری آفریده که اگر درونش پاک باشد ظاهرش هم آن را نشان می‌دهد، افزود: باید در حوزه کاری خود احوال مردم را رعایت کنید، با مردم با اخلاق برخورد کنید و با مردم دیدار داشته باشید، زیرا نفس همین دیدار‌ها صرف نظر از کاری که برایشان انجام می‌دهید غم را از دل مردم برمی‌دارد.

او  به رعایت مسائل بهداشتی تأکید کرد و گفت: ما در این زمینه پیرو دستورات دانشگاه علوم پزشکی هستیم و همان طور که رهبرمان همه دستورات بهداشتی را رعایت می‌کنند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار