۳۲ کشته در پی آتش سوزی در یک کشتی در بنگلادش

در پی آتش سوزی در یک کشتی در بنگلادش، دست کم ۳۲ نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی آتش سوزی در یک کشتی در جنوب بنگلادش که امروز (جمعه) به وقوع پیوست، دست کم ۳۲ نفر جان خود را از دست دادند.

بر اساس این گزارش، این حادثه در اوایل صبح نزدیک روستای جنوبی «جلوکاتی» در ۲۵۰ کیلومتری «داکا»، پایتخت بنگلادش رخ داد. این کشتی در حال حمل ۵۰۰ نفر بود.

پلیس محلی به خبرگزاری فرانسه گفت: این کشتی سه طبقه در میان رودخانه آتش گرفت و ما ۳۲ جسد را پیدا کردیم. تعداد کشته شدگان ممکن است افزایش یابد. بسیاری براثر آتش سوزی کشته شده اند و تعدادی نیز در پی پریدن در آب غرق شده اند.

وی در ادامه افزود: احتمال می‌رود این آتش سوزی در اتاق موتور آغاز شده باشد. ما حدود صد نفر را با صدمات سوختگی به بیمارستان‌های شهر «باریسال» (در بنگلادش) فرستادیم.

این حادثه، تازه‌ترین رویداد از سری حوادث مشابهی بود که در این کشور فقیر به وقوع می‌پیوندد. کارشناسان در این کشور ۱۷۰ میلیونی واقع در جنوب آسیا، اهمال کاری در استاندارد‌های ایمنی و تعمیر و نگهداری ضعیف موجود در کارخانه‌های کشتی سازی از یکسو و نیز جمعیت بیش از حدی که سوار بر این کشتی‌ها می‌شوند، از سوی دیگر را عامل این حوادث می‌دانند.

آتش سوزی یکی از عوامل حادثه در بنگلادش به شمار می‌رود. در ماه ژوئیه نیز ۵۲ نفر در یک کارخانه مواد غذایی و نوشیدنی در «روپگنج» (Rupganj) که یک شهرک صنعتی خارج از داکا، پایتخت بنگلادش است، کشته شدند.

همچنین دست کم ۷۰ نفر نیز در فوریه ۲۰۱۹ و زمانی که آتش سوزی در آپارتمان‌هایی در پایتخت که مواد شیمیایی غیرقانونی در آن‌ها ذخیره شده بود، افتاد، جان خود را ازدست دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار