ثبت ۱۸ هزار ۶۲۵ فقره ولادت در استان کرمانشاه

مدیر کل ثبت احوال استان کرمانشاه گفت : در ۹ ماهه اول امسال در استان ۱۸ هزار ۶۲۵ فقره ثبت ولادت داشتیم که در مقایسه با مدت مشابه پارسال تقریبا چهار درصد کاهش یافته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، صادق خدادادی مدیر کل ثبت احوال استان کرمانشاه گفت : مهمترین و مدرن‌ترین سند صادر توسط ثبت‌احوال کارت هوشمند است.

او گفت : برنامه صدور کارت از سال ۹۲ آغاز شده و همچنان ادامه دارد، تمام اطلاعات افراد حتی مشخصات اثر انگشت آن‌ها در تراشه پیوست این کارت پیوست است، البته این کارت‌ها امکانات بسیار متعددی دارند که تاکنون زمینه فعالسازی و بهره‌وری آن فراهم نشده است.

مدیر کل ثبت احوال استان کرمانشاه کاربرد اصلی کارت هوشمند را در قالب شناسایی، تصدیق هویت و امضای دیجیتال عنوان کرد و افزود: از سال ۹۲ تاکنون در استان از یک‌میلیون و ۶۵۰ هزار نفر واجدین شرایط برای یک‌میلیون و ۵۷۸ هزار نفر برای صدور کارت ملی هوشمند تکمیل درخواست شده که بالای ۹۵ درصد می‌شود.

او ادامه داد: تاکنون یک‌میلیون و ۳۶۲ هزار کارت صادر شده است و تقریبا یک‌میلیون و ۳۲۷ هزار هم تحویل مردم داده شده و حدود ۳۵ هزار کارت در دفاتر پیشخوان است که هنوز هم‌استانی‌ها برای تحویل آن مراجعه نکرده‌اند.

خدادادی اشاره‌ای به مدت زمان صدور کارت هوشمند داشت و گفت: با توجه به مشکلاتی که در خصوص فیزیک کارت پیش آمد تدابیری در سازمان اتخاذ شده که ان‌شاءالله تا پایان سال و ۶ ماهه اول سال آینده تمامی کارت‌های کسانی که درخواست داده‌اند، صادر شود.

او به توانایی صدور ماهانه ۲.۵ میلیون کارت ملی هوشمند در سازمان مرکزی اشاره کرد و افزود: بحث مشکلاتی در رابطه با فیزیک کارت سبب شد که کارت‌ها با تأخیر به دست مردم برسد.

خدادادی گفت: مشکلی در ارائه خدمات با رسیدی که در دست مردم است، وجود ندارد و اگر چنانچه این رسید‌ها مفقود شود به صورت رایگان تا صدور کارت، دوباره صادر می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.