سخنگوی وزارت خارجه چین:

کار اجباری در سین‌کیانگ دروغی بی‌شرمانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در رشته توییتی به انتقاد از قانون جدید تحریم‌های آمریکا علیه کالا‌های صادراتی از سین‌کیانگ پرداخت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «هوآ چونینگ» دستیار وزیر امور خارجه و سخنگوی وزارت امور خارجه چین در صفحه توییتر خود ادعای مقام‌های آمریکایی درباره اردوگاه کار اجباری در سین‌کیانگ چین را «صرفاً دروغی زشت و بی‌شرمانه» دانست.

وی در رشته پیامی توییتری نوشت: «آن چیزی که از آن با نام نیروی کار اجباری و قتل عام در سین‌کیانگ یاد می‌شود صرفاً یک دروغ زشت و بی‌شرمانه است. قانون پیشگیری از کار اجباری اویغورها، یک حمله خبیثانه به چین با هدف مهار توسعه این کشور است.»

وی در ادامه این رشته پیام نوشته است: «حقایق درمورد کار اجباری در آمریکا نیز وجود دارد. در طول ۵ سال گذشته سالانه بیش از ۱۰۰ هزار نفر برای کار اجباری به آمریکا قاچاق شده‌اند. جنایات علیه بشریت و نسل‌کُشی بومیان آمریکا حقایقی غیرقابل انکار هستند و شواهدی محکم دارند. گستاخی و بی‌شرمی برخی از سیاستمداران آمریکایی بسیار فراتر از حد تصور و مدارا بوده و برای مردم آمریکا ناراحتیم.»

چونینگ در آخر اضافه کرد: «چین مطمئناً اقدامات مناسبی را برای حفظ حقوق و منافع مشروع خود انجام خواهد داد. اما من معتقدم که درنهایت دیدگان مردم روشن خواهد شد و آن‌ها حقیقت درخواهند یافت.»

توییت دستیار وزیر امور خارجه چین در راستای ادعای اخیر جو بایدن مبنی بر کار اجباری افراد در سین‌کیانگ است. روز گذشته، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد شرکت‌های آمریکایی از واردات کالا از سین‌کیانگ منع شده‌اند تا زمانی که اثبات شود این کالا‌ها با کار اجباری ساخته نشده اند.

مقامات آمریکایی ادعا می‌کنند که بیش از یک میلیون اویغور و سایر اقلیت‌ها در کمپ‌هایی در سین‌کیانگ در شمال غربی چین محبوس شده‌اند.

حکومت چین همواره اتهام «نسل‌کُشی» و وادار کردن مردمان اویغور به کار اجباری را رد کرده و این اتهامات را بی‌اساس می‌داند و در مقابل تحریم‌های آمریکا دست به اقدام متقابل زده است.

وزارت خارجه چین نیز امروز این اقدام ضد چینی کنگره آمریکا که به امضای رئیس‌جمهور این کشور رسیده است را «ضد چینی» و «ناقض قوانین بین‌المللی» دانست. ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت چنین اقدام بدخواهانه‌ای وضعیت حقوق بشر در سین‌کیانگ را غیرواقعی نمایش می‌دهد و مداخله در امور داخلی چین است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۰۴ دی ۱۴۰۰
اینها دروغ نیست الکی حکومت کمونیست چین خودشو تطهیر میکنه متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۰۴ دی ۱۴۰۰
حکومت کمونیست وبی دین چین بداند ترک ها خواهند امد .انوقت دیگر جایی برای فرار ندارید
آخرین اخبار