درخواست آمریکا از چین برای صدور روادید

رسانه‌های چینی اعلام کردند دولت آمریکا برای ۱۸ پرسنل خود از چین درخواست صدور روادید به منظور حضور در المپیک زمستانی پکن کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ساوت چاینا مورنینگ پست، دولت آمریکا برای ۱۸ پرسنل خود از دولت چین درخواست صدور روادید سه ماهه برای «عملیات پشتیبانی امنیتی» در بازی‌های پکن کرد. 

دولت‌های چین و آمریکا تعاریف بسیار متفاوتی از تحریم دیپلماتیک دارند، گروهی از مقامات آمریکایی به عنوان بخشی از هیئتی به چین برای ارائه پشتیبانی امنیتی در طول بازی‌های المپیک زمستانی پکن در سال ۲۰۲۲ پس از اعلام تحریم دیپلماتیک این بازی‌ها از سوی واشنگتن، درخواست روادید کرده‌اند.

طبق دو منبع و سندی که توسط ساوت چاینا مورنینگ پست بررسی شده است، دولت آمریکا به تازگی درخواستی برای روادید سه ماهه با فهرستی متشکل از ۱۸ نام برای شرکت در بازی‌ها برای ارائه «عملیات پشتیبانی امنیتی» به چین ارائه کرده است.

یک منبع که خواست نامش فاش نشود گفت از ۱۸ نام موجود در لیست، ۱۵ نفر از پرسنل آمریکایی برای وزارت خارجه و یک نفر برای پنتاگون کار می‌کند. به نظر می‌رسد اکثر آن‌ها از مقامات متوسط ​​تا پایین‌ هستند.  آمریکا به مقامات چینی اعلام کرد ممکن است در ماه‌های آینده برای ۴۰ مقام دیگر درخواست ارسال کند.

مشخص نیست که آیا چین برای مقامات آمریکایی روادید صادر خواهد کرد یا خیر، اما به گفته یک منبع آگاه، دو دولت تعاریف بسیار متفاوتی از تحریم دیپلماتیک دارند.

پکن سفر ۱۸ مقام آمریکایی را ناکام گذاشتن هدف تحریم بازی‌ها می‌داند. واشنگتن معتقد است که افراد ذکر شده نمایندگان رسمی نیستند، بلکه برای حمایت امنیتی و پزشکی در بازی‌ها شرکت خواهند کرد.

این درخواست‌ها پس از آن مطرح شد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در اواخر نوامبر تایید کرد که در حال بررسی تحریم دیپلماتیک ایالات متحده برای بازی‌هاست، این در حالی است که در ۶ دسامبر، دولت او اعلام کرد هیئت رسمی این کشور را به نشانه اقدام علیه «نسل کشی و جنایات علیه بشریت مداوم چین در سین کیانگ» به بازی‌ها اعزام نخواهد کرد.

زمانی که بایدن قانونی را امضا کرد که بر اساس آن عملا کلیه واردات از سین کیانگ را به دلیل اتهامات مربوط به کار اجباری ممنوع می‌کند، اعمال فشارهایش بیشتر شد؛ سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز در پاسخ ایمیلی تکرار کرد؛ «ایالات متحده نمایندگی رسمی در بازی‌ها نخواهد داشت. رئیس جمهور نظرات خود را در مورد وضعیت حقوق بشر چین به وضوح بیان کرده است. سخنگوی پکن به ارتکاب نسل کشی و جنایات علیه بشریت در سین کیانگ ادامه می‌دهد. ما هیچ گونه نمایندگی دیپلماتیک یا رسمی نخواهیم داشت.»

سارا هیرشلند، مدیر اجرایی کمیته المپیک و پارالمپیک آمریکا نیز گفت  در ماه جاری حدود ۲۳۰ ورزشکار را به المپیک و ۶۵ ورزشکار را به بازی‌های پارالمپیک در پکن اعزام خواهد کرد.

المپیک زمستانی چین


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار