۵۴۰ مصوبه حاصل کارگروه ستاد تسهیل/تکذیب خبر انتقال امتیاز پتروپالایش غرب کرمانشاه به روانسر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : در ۹ ماهه اول امسال، ۷۸ جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان برگزار شده که حاصل آن ۵۴۰ مصوبه بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بهزاد باباخانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : طی ۹ ماهه اول امسال نزدیک به ۷۸ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان برگزار شده و بیش از ۵۴۰ مصوبه در پی داشته است.

او در توضیح خروجی جلسات و مصوبات، گفت : ۳۱۶ مصوبه از این تعداد اجرا شده و ۱۵۳ مصوبه از آن هم همچنان در حال و پیگیر اجرا و ۷۱ مورد هم اجرا نشده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه افزود: ۷۰ مورد از مصوبات در مورد سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی، ۱۱ مورد در مورد سرمایه ثابت، ۸۳ مورد در مورد استمهال تسهیلات، ۱۴ مورد در خصوص تأمین اجتماعی، ۲۶ مورد امور مالیاتی، ۶۰ مورد مربوط به تأمین انرژی آب و برق بوده و بقیه موارد خارج از این چارچوب، ۱۷۶ مورد بوده است.

او افزود: علاوه بر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان، سازمان‌های همچون جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و میراث فرهنگی هم خود ستاد تسهیل دارند و علاوه بر آن به صورت سفر هفتگی به شهرستان‌ها این جلسات برگزار می‌شود.

او گفت: برای واحد‌های تولیدی از سال ۹۹ به بعد در ۱۱ شهرستان استان معافیت ۲۰ ساله در حوزه صنعت، معدن و خدماتی اعمال خواهد شد

انتقال امتیاز پتروپالایش غرب صحت دارد؟

بهزاد باباخانی معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : خبر مربوط به انتقال امتیاز پتروپالایش غرب استان کرمانشاه به منطقه اورامانات که در شبکه‌های اجتماعی انتشار یافته است صحت ندارد.

او گفت : سند نفت، گاز و پتروشیمی استان کرمانشاه شامل ۱۵ طرح بالادستی، میانی و پایین دستی بوده که در شهرستان‌های روانسر، کنگاور، سنقر و کلیایی، اسلام‌آباد غرب، کرمانشاه و غرب استان اجرا می‌شوند و مستقل از هم هستند و هیچکدام از این ۱۵ پروژه بزرگ قرار نیست در مکان دیگری اجرا شود و انتقال پیدا کنند.

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه افزود: پتروشیمی روانسر توسط هلدینگ خلیج فارس اجرا خواهد شد و، چون این هلدینگ بخش خصوصی محسوب می‌شود اجرای آن به مصوبه شورای اقتصاد نیاز ندارد و سریع‌تر به مرحله اجرا رسیده است.

باباخانی افزود: پالایشگاه گازی سیروان، چون دولتی است نیازمند مصوبه شورای اقتصاد بوده و در حال طی روال اداری است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.