راهکار طارمی برای گلزنی در پورتو چیست؟

مهدی طارمی که چند وقتی است که برای پورتویی‌ها توپ زنی می‌کند در بازی اخیر خود دست به کار عجیبی زد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی طارمی لژیونر ایرانی است که اکنون در تیم پرتغالی پورتو در پست مهاجم توپ زنی می‌کند. گرچه عملکرد اخیرش باعث شده که او تا حدی از گل زنی فاصله بگیرد.

مهدی طارمی در بازی‌های اخیر خود به جای گل زنی سعی در ساخت موقعیت گل داشته، نمونه اش نیز مصاف پورتو و بنفیکا بود که موقعیت سازی طارمی در همان دقایق اول برای تیمش یک گل به همراه داشت.

از دیگر بازی هایی که طارمی به جای نشاندن توپش در دروازه سعی در دادن پاس گل داشت بازی پورتو و لیورپول بود و همین باعث شد موقعیت خوب گل زنی اش از دست برود.

علی رغم اینکه چندی است مهاجم ایرانی تیم پورتو نتوانسته مانند سابق گل زنی کند اما هنوزهم تائید سرمربی خود سرخیو کنسیائو و کادر فنی را دارد، بازی او در سطحی بوده که فوتبال نویس پرتغالی دیه گو آتایده قلم به تحسین او برده و نوشته از حضور طارمی در میدان تعجب نمیکنم و حتی دوست دارم او را در ترکیب اصلی ببینم، طارمی این تائید و تحسین ها را به لطف انجام بی نقص وظایف دیگرش به جز گل زنی به دست آورده است.

طارمی مهاجمی است که به خوبی می تواند برای ورود هم تیمی هایش خط گشایی کرده و خط میانی را به خط حمله مرتبط کند، موقعیت گل بسازد و نمایش خوبی در همکاری  برای  انجام حرکات دفاعی داشته باشد.

راهکار طارمی برای گلزنی در پورتو چیست؟

طارمی وقتی به زمین می رود تمام نقاط زمین را آنچنان زیر پا دارد که مدافعان حریف را کلافه می کند نمونه اش هم نمایشی بود که ۲ شب پیش مقابل بنفیکا به اجرا گذاشته بود اما در هرحال نمی توان عملکرد این مهاجم را با مهاجمانی مانند جکسون و فالکائو مقایسه کرد، پورتو این روزها در مرحله گروهی لیگ قهرمان متحمل ضربه هایی شده است که مسئولیت آن تنها بر عهده طارمی نیست.

مجموع بازی او در پورتو و نقاط قوتش نشان می دهد طارمی بازیکن شاسته است اما به نظر می رسد این روزها با شرایط روانی ای دست و پنجنه نرم می کند که اعتماد به نفسش را برای گل زنی را گرفته است به طوری که او برای کسب اطمینان خاطر دست به کار عجیبی زد و توجه کارگردان تلویزیونی و دوربین را تا دقایقی به خود معطوف کرد.

طارمی در بازی تیمش مقابل بنفیکا پشت جورابش را پاره کرده بود! و داور بازی که متوجه این موضوع شد طارمی را وادار کرد تا پارگی ساق جوراب خود را با نوارچسب بپوشاند. سوراخ کردن پشت جوراب کاری مانند به همراه داشتن گل شبدر یا آویزان کردن نعل اسب روی در خانه برای جلب خوش شانسی است، اما طارمی برای دروازه گشایی به این چیز ها احتیاجی ندارد کافی باید به موقعیت سازی های اخیر خود که حمایت رسانه های پرتعالی را نیز به دنبال داشته فکر کند و با تمرین بیشتر باردیگر در لباس آبی و سفید پوشان پورتویی حماسه سازی کند.


بیشتر بخوانید:

حمایت رسانه پرتغالی از ستاره کشورمان طارمی


انتهای پیام/

برچسب ها: طارمی ، پرتغال ، پورتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار