آیین عشای ربانی به مناسبت میلاد حضرت عیسی (ع) در ارومیه برگزار شد

آیین عشای ربانی به مناسبت میلاد حضرت عیسی (ع) با حضور آشوری ها و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در کلیسای ننه مریم ارومیه برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، هموطنان آشوری ارومیه امروز، شنبه همزمان با ۲۵ دسامبر (۴ دی) با انجام دعا و نیایش و احترام به مقام والای حضرت عیسی (ع) آیین عشای ربانی را برگزار کرده و سالروز میلاد حضرت مسیح (ع) را گرامی داشتند.

قیام به احترام میلاد عیسی مسیح (ع)، سوزاندن کندر، دعای خیر و پخش نان مقدس توسط کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه برای روزه‌داران، تبرک آب و جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای نیازمندان از جمله برنامه‌های این مراسم معنوی بود.

آیین عشای ربانی در تمامی کلیسا‌های آشوری ارومیه برگزار شد.

جشن‌های میلاد حضرت عیسی (ع) و سال نو میلادی از ۲۵ دسامبر (۴ دی) آغاز و تا هفتم ژانویه (۱۶ دی ماه) ادامه دارد.

آشوریان، چهارم دی ماه و ارامنه، ۱۶ دی ماه را به عنوان سالروز میلاد حضرت عیسی (ع) جشن می‌گیرند.

همچنین در سالروز میلاد حضرت مسیح (ع) ضمن دیدار با خانواده شهدا هدایایی نیز توسط انجمن خیریه زنان به افراد بی‌بضاعت اهدا می‌شود.

سنت‌های کریسمس "میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) " در برگیرنده نصب تصویر سنتی تولد آن حضرت، تزیین درخت کریسمس و تبادل هدیه بوده و محور‌های این عید بر ترویج حسن نیت، بخشندگی، مهربانی و گردهمایی‌های خانوادگی استوار است.

عشای ربانی (شام خداوند) یا آیین سپاسگزاری، یکی از هفت آیین مقدس (هفت‌راز) به شمار می‌رود که در تمام فرقه‌های مسیحیت به انجام می‌رسد و به آن تقسیم مقدس، راز محراب، راز خجسته هم گفته می‌شود.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.