ناتو ابتدای سال میلادی آینده نشست خود با روسیه را برگزار می‌کند

خبرگزاری تاس اعلام کرد ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو تصمیم گرفته است نشست شورای ناتو_روسیه را در ۱۲ ژانویه (۲۲دی) تشکیل دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو تصمیم گرفته است که نشست شورای ناتو_روسیه را در ۱۲ ژانویه (۲۲دی) تشکیل دهد.

خبرگزاری آناتولی امروز (یک‌شنبه) به نقل از یک منبع آگاه در این ائتلاف اعلام کرد: «ناتو در حال مذاکره با روسیه در این زمینه است. پیش از این، سرویس مطبوعاتی ناتو گفته بود که در ۱۲ تا ۱۳ ژانویه، بروکسل میزبان نشست کمیته نظامی ناتو در سطح روسای دفاع کشور‌های عضو خواهد بود.»

استولتنبرگ روز سه‌شنبه اعلام کرد که ناتو به مسکو پیشنهاد داده است تا در اوایل سال ۲۰۲۲ نشست شورای ناتو-روسیه را برای رسیدگی به تحولات اوکراین برگزار کند. در همین حال، وی تاکید کرد که ناتو هرگز درباره حق اوکراین برای انتخاب مسیر خود و درخواست برای پیوستن به این ائتلاف و همچنین درباره حق کشور‌های ناتو برای دفاع از متحدان خود مصالحه نخواهد کرد.

این دیپلمات گفت که مسکو معتقد است ضروری است که فرماندهان ارشد نظامی در شورای ناتو-روسیه شرکت کنند، زیرا موضوع مربوط به مسائل امنیتی نظامی است.

الکساندر گروشکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز (یک‌شنبه) به تاس گفت که مسکو در حال سنجش زمان، چارچوب و نمایندگان برای نشست شورای روسیه و ناتو است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه هم روز جمعه اعلام کرد که مسکو پیشنهادی از بروکسل در رابطه با نشست شورای روسیه و ناتو دریافت کرده است. این دیپلمات همچنین بر آمادگی روسیه برای گفت‌وگوی مستقیم درباره پیشنهادات حفاظتی امنیتی که از پیشروی ناتو به سمت شرق و استقرار تسلیحات در نزدیکی مرز‌های روسیه جلوگیری می‌کند، تاکید کرد.

در ۱۷ دسامبر، وزارت خارجه روسیه پیش نویس توافقنامه‌هایی را درباره تضمین‌های امنیتی الزام آور قانونی از جانب آمریکا و ناتو منتشر کرد که در ۱۵ دسامبر به کارن دونفرید، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا تحویل داده شدند.

 دبیرکل ناتو قبلا اعلام کرده بود که این ائتلاف قرار است پیشنهاد‌های مسکو را به دقت بررسی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار