انسداد ۸۵۰ حلقه چاه غیرمجاز در فارس

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای فارس از انسداد ۸۵۰ حلقه چاه غیرمجاز در ۹ ماه اخیر در این استان خبر داد.

به گزارش گروه باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،کرامت‌الله کریمی مزیدی معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای فارس اظهار کرد: عملیات‌های متعدد مبارزه با جرائم حوزه منابع آب در فصول سپری شده از سال ۱۴۰۰ منجر به انسداد ۸۵۰ حلقه چاه غیرمجاز در نقاط مختلف استان شده است.

او افزود: با انسداد این تعداد حلقه چاه غیرمجاز، سالانه حجمی در حدود بیش از ۱۱ میلیون مترمکعب از سفره‌های زیرزمینی استان ذخیره می‌شود.

کریمی مزیدی گفت: در جریان این عملیات‌ها که با هماهنگی دستگاه قضایی و همکاری نیروی انتظامی انجام شد، گروه‌های گشت و بازرسی آب منطقه‌ای فارس ضمن پر ومسلوب المنفعه کردن چاه‌های غیرمجاز فوق، ادوات حفاری غیرمجاز بهره برداران این چاه‌های غیرمجاز را توقیف کردند.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای فارس عنوان کرد: شهرستان‌های فراشبند، آباده، پاسارگاد، داراب و اقلید در ردیف‌های نخست شهرستان‌های استان در زمینه انسداد چاه‌های غیرمجاز در مدت اخیر بوده‌اند.

کریمی مزیدی با بیان اینکه تلاش‌های ما در زمینه انسداد چاه‌های فاقد پروانه ادامه دارد، گفت: همکاری دستگاه‌های اجرایی نظیر دادگستری، نیروی انتظامی و فرمانداری‌های استان مسیر ما را در حفاظت از منابع آب‌های زیرزمینی استان هموارتر کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.