فوتی‌های ناشی از کرونا در سردشت به ۱۶۰ نفر رسید

رییس شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۶۰ نفر در این شهرستان جان خود را بر اثر این بیماری ازدست داده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، داود آتشی افزود: از مجموع کل فوتی‌های کرونای سردشت، ۱۳۰ نفر با نتیجه قطعی تست مثبت و ۳۰ مورد هم با نتیجه تست منفی در سردشت بوده است.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون حدود ۲۳ هزار مورد نمونه گیری شامل هزار و ۸۰۰ نمونه گیری از بستری شدگان، ۲۰ هزار نمونه گیری سرپایی و ۱۱ هزار تست سریع انجام شده که ماحصل آن بالای ۱۳ هزار نمونه مثبت شده است.

رییس شبکه بهداشت و درمان سردشت با بیان اینکه هم اکنون ۱۱ نفر در بخش کرونا بیمارستان این شهرستان بستری بوده که هفت نفر در بخش آی سی سی هستند، گفت: مشارکت و همراهی شهروندان موجب شده آمار بستری شدگان بخش کرونای بیمارستان این شهرستان نسبت به ماه گذشته به نصف کاهش پیدا کند.

آتشی بیان کرد: با تلاش کادر درمانی و همچنین همراهی مردم روند کاهشی ابتلا و بستری‌های بخش کرونا تداوم داشته و هم اکنون این شهرستان به حالت آبی تغییر وضعیت یافته است.

وی با تاکید بر اینکه عادی انگاری در شرایط فعلی و همچنین وجود سویه جدید کرونا می‌تواند خطرناک باشد، اضافه کرد: انتظار می‌رود این وضعیت با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مشارکت مردم همچنان تداوم داشته باشد.

وی اظهار داشت: در شرایط فعلی تنها راهی که می‌توان از طریق آن بر بیماری به صورت کامل غلبه و از ابتلا به آن جلوگیری کرد، استقبال حداکثری از واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اصول پیشگیرانه است.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.