آسیب‌شناسی گره‌های ترافیکی نسخه علاج‌بخش ترافیک است

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل گفت:آسیب‌شناسی گره‌های ترافیکی نسخه دقیق و علاج‌بخشی مشکلات ترافیک شهر اردبیل است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سید کمال الدین میرجعفریان، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل در دهمین جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان گفت:طرح جامع ترافیک شهری اردبیل در سال ۹۱ تدوین شده و نیاز به بازنگری و به‌روزرسانی دارد تا نقاط ضعف این طرح آسیب‌شناسی، موارد جایگزین اعمال شود.

 او با بیان اینکه اجرای برخی طرح‌ها باعث ایجاد ترافیک می شود ادامه داد: با ایجاد نقاط غیر هم‌سطح در شهر، تراکم ترافیک به چند نقطه دیگر منتقل می شود و علاج مدیریت ترافیک امروز آسیب‌شناسی است.

میرجعفریان با بیان اینکه باید از ظرفیت مهندسان نظام مهندسی در راستای حل مشکل ترافیک استفاده شود گفت: کمیته ای متشکل از نماینده راهور، استانداری، نظام مهندسی، شهرداری و فرمانداری جهت بررسی و شناسایی نقاط ضعف ترافیک استان راه اندازی شود و یافته های خود را ارایه کنند تا در شورای هماهنگی ترافیک طرح شود.

او با بیان اینکه پیشنهادهای ترافیکی کمیته را باید شهردار و فرماندار در جلسه طرح کنند ادامه داد: مصوباتی که از گذشته مانده و تاکنون اجرایی نشده است و هر گونه اقدام فیزیکی در قالب شناسایی مشکلات ظرف دو هفته آینده جمع بندی تا در جلسات آتی تعیین تکلیف شود.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری اردبیل گفت:طرح تفصیلی ترافیک در سال ۹۵ ابلاغ شده و باید اینگونه طرح ها برای حداقل ۱۰سال پاسخگو باشند و طرح های جامع نیز با افق حداقل ۲۰ساله تدوین می شوند.

او با انتقاد از وضعیت ترافیکی شهر اردبیل ادامه داد: طرحی که در طول۵ سال بازنگری و بروزرسانی می شود یعنی چشم انداز کوتاه مدت را در نظر گرفته است  و ما دنبال حل مشکل هستیم و طرح جامع باید با افق طولانی مدت پاسخگوی مشکلات ترافیکی باشد.

میرجعفریان گفت: ورودی های اردبیل، بافت تاریخی، مراکز جمعیت پذیری، فضاهایی که قبلا شکل گرفته و فضاهایی که جدیدا شکل می گیرند باید در این طرح ها مورد توجه قرار گیرند.

او با تاکید بر حل مشکل ترافیکی در چهارچوب قانون ادامه داد: در طرح جامع ترافیک باید عرض معبر به اندازه کافی ترسیم شود و انتقال فاضلاب و همه جوانب شهرسازی، ‌مسایل فنی و اجتماعی در این طرح ها گنجانده شود.

میرجعفریان ساماندهی وانت های میوه فروشی در نقاط مختلف شهر را یاداور شد و گفت: جانمایی و تامین مکان های بلامانع برای وانت داران حداکثر دو هفته آتی تعیین تکلیف شود و باید در دفاع از حقوق شهروندی با کسی تعارف نکنیم.

او با اشاره به اینکه در شورای ترافیک نقشه راه برای مشاورهای طرح ها ترسیم می شود گفت: باید مسایل جزیی با حضور کارشناسان در شورای هماهنگی ترافیک بررسی شود و مشاور با نظر این شورا دیدگاه های خود را طرح کند.

انتهای پیام/ع



 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.